A Tesla számára második legfontosabb autópiacon, Kínában 8,8 százalékkal 657 ezerre növelte eladásait 2024-ben. Annak ellenére is, hogy új versenytársak, például a kínai BYD autógyártó és mások által támasztott intenzív árversennyel kellett megküzdenie.
Az amerikai elektromos autógyártó tavalyi rekordeladásaival jobban teljesített Kínában, a világ legnagyobb autópiacán, mint más nagy piacain.
A Kínában gyártott Teslák exportja tavaly 3,3 százalékkal 260 ezerre, 2021 óta a legalacsonyabbra csökkent. Európában például a megszűnő állami támogatások, a korosodó modellkínálat, valamint a növekvő verseny – többek között éppen Kínából – nehezítették meg a Tesla piaci helyzetét.
A kiemelkedően termelékenynek tartott sanghaji Tesla-gyár exportját az EU-val folytatott tartós szubvenciós vita is megterhelte. Októberben az Európai Bizottság 7,8 százalékos különvámot vetett ki a Kínából az EU-ba importált Teslákra. Világszerte azonban a Tesla az elmúlt évben 1,1 százalékkal kevesebb autót értékesített, és ezzel nem érte el Elon Musk cégvezér korábbi, enyhe növekedésre vonatkozó prognózisát.
Sosem látott dolog történt a Teslánál
Az árfolyam tavaly óriásit ment, ám a cég teljesítménye közben gyengült. Tavaly először történt olyan, hogy egy évben kevesebb autót adott el a Tesla, mint korábban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.