Ahol az Aldi leverte a Lidlt karácsonykor
A Lidl után az Aldi is megvonta az ünnepi szezon mérlegét a briteknél. A kiskereskedelmi piac negyedik legnagyobb szereplője, amely két hellyel előzi legnagyobb német riválisát – 1,6 milliárd fontos forgalmat bonyolított le a karácsonyt megelőző négy hétben, ez 3,4 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.

A bővülést a diszkontlánc a prémiumkategóriás szezonális delikátesz termékek iránti kereslet ilyenkor szokásos megugrásával magyarázta. A Specially Selected (saját) márkajelzéssel ellátott termékek közül is a Wagyu Tomahawk szteak és a Roly Poly egész pulyka vitte a prímet, ezekből 12-12 százalékkal adtak el többet.
A prémiumtermékek vitték a prímet az Aldinál
Brit marhahúsból 40 tonnát, pulykából 350 ezret értékesítettek, emellett 50 millió szelet süteményt és a karácsonyi asztalról elmaradhatatlan kelbimbóból 3 millió adagot adtak el.
Iparági elemzők szerint már trenddé érett, hogy a lakosság karácsony tájékán egy kis luxusra vágyik, amit pénztárcabarát módon, a diszkontok prémium termékeit odahaza feldolgozva tud legkönnyebben elérni.
Jóval olcsóbban, mint ha vendéglátóhelyeken fogyasztaná el az ünnepi fogásokat a család. Az elmúlt évek történelmi rekordokat hozó inflációja különösen ráerősített erre a folyamatra.
Hiába volt erős a karácsonyi forgalom, az Aldi brit leányvállalata szerényebb növekedési tempóra váltott,
igaz, ebben a már-már öldöklő árverseny is nagy szerepet játszik, amit az utóbbi két évtizedben agresszíven terjeszkedő német diszkontok honosítottak meg brit földön. A legfrissebb összesítés szerint a december 29-ét megelőző 12 hétben éves összevetésben 2,1 százalékos volt a forgalombővülés, de ezzel is tartani tudták negyedik helyüket a brit rangsorban, 10 százalékos piaci részesedésükkel.
Giles Hurley, az Aldi UK vezérigazgatója mindamellett nem feltétlenül optimista a most indult év kilátásait illetően. Úgy látja, hogy a konzervatívok által kiürített államkasszát adóemelésekkel feltölteni igyekvő munkáspárti kabinet intézkedéseivel növeli a megélhetési költségeket, inflációt generál és negatívan hathat a keresletre, ahogy a minimálbér újabb emelése is.
Hurley megígérte, hogy árpolitikájuk változatlan, így a szupermarketek és a diszkontok közötti árkiegyenlítődésre továbbra sem lehet számítani – legalábbis a részükről.
Saját karácsonyi rekordját döntötte meg a Lidl
A fő rivális Lidl a 7 százalékkal, vállalati rekordot jelentő egymilliárd fontra növelte eladásait a karácsony előtti négy hétben, náluk is az ünnepi pulyka és a szokásos kellékek fogytak jól. A Lidl harminc évvel ezelőtt nyitotta meg első diszkontját az Egyesült Királyságban, ezt máig
- 970 egység
- és 14 elosztóközpont követte.
Közlésük szerint a karácsonyi szezonban mintegy kétmillió új vásárló tért be hozzájuk, s a december 23-a volt a legnagyobb forgalmat hozó az év a szezonban – bár ez aligha meglepő.

A Lidl a jelenleg a legdinamikusabban fejlődő kiskereskedelmi lánc a briteknél, a Kantar előzetes adatai szerint 6,6 százalékkal növelt bevételeit 2023-hoz képest.
Tesco csütörtökön, a Sainsbury’s pénteken számol be év végi forgalmáról.


