A Lidl után az Aldi is megvonta az ünnepi szezon mérlegét a briteknél. A kiskereskedelmi piac negyedik legnagyobb szereplője, amely két hellyel előzi legnagyobb német riválisát – 1,6 milliárd fontos forgalmat bonyolított le a karácsonyt megelőző négy hétben, ez 3,4 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál.
A bővülést a diszkontlánc a prémiumkategóriás szezonális delikátesz termékek iránti kereslet ilyenkor szokásos megugrásával magyarázta. A Specially Selected (saját) márkajelzéssel ellátott termékek közül is a Wagyu Tomahawk szteak és a Roly Poly egész pulyka vitte a prímet, ezekből 12-12 százalékkal adtak el többet.
Brit marhahúsból 40 tonnát, pulykából 350 ezret értékesítettek, emellett 50 millió szelet süteményt és a karácsonyi asztalról elmaradhatatlan kelbimbóból 3 millió adagot adtak el.
Iparági elemzők szerint már trenddé érett, hogy a lakosság karácsony tájékán egy kis luxusra vágyik, amit pénztárcabarát módon, a diszkontok prémium termékeit odahaza feldolgozva tud legkönnyebben elérni.
Jóval olcsóbban, mint ha vendéglátóhelyeken fogyasztaná el az ünnepi fogásokat a család. Az elmúlt évek történelmi rekordokat hozó inflációja különösen ráerősített erre a folyamatra.
Hiába volt erős a karácsonyi forgalom, az Aldi brit leányvállalata szerényebb növekedési tempóra váltott,
igaz, ebben a már-már öldöklő árverseny is nagy szerepet játszik, amit az utóbbi két évtizedben agresszíven terjeszkedő német diszkontok honosítottak meg brit földön. A legfrissebb összesítés szerint a december 29-ét megelőző 12 hétben éves összevetésben 2,1 százalékos volt a forgalombővülés, de ezzel is tartani tudták negyedik helyüket a brit rangsorban, 10 százalékos piaci részesedésükkel.
Giles Hurley, az Aldi UK vezérigazgatója mindamellett nem feltétlenül optimista a most indult év kilátásait illetően. Úgy látja, hogy a konzervatívok által kiürített államkasszát adóemelésekkel feltölteni igyekvő munkáspárti kabinet intézkedéseivel növeli a megélhetési költségeket, inflációt generál és negatívan hathat a keresletre, ahogy a minimálbér újabb emelése is.
Hurley megígérte, hogy árpolitikájuk változatlan, így a szupermarketek és a diszkontok közötti árkiegyenlítődésre továbbra sem lehet számítani – legalábbis a részükről.
A fő rivális Lidl a 7 százalékkal, vállalati rekordot jelentő egymilliárd fontra növelte eladásait a karácsony előtti négy hétben, náluk is az ünnepi pulyka és a szokásos kellékek fogytak jól. A Lidl harminc évvel ezelőtt nyitotta meg első diszkontját az Egyesült Királyságban, ezt máig
Közlésük szerint a karácsonyi szezonban mintegy kétmillió új vásárló tért be hozzájuk, s a december 23-a volt a legnagyobb forgalmat hozó az év a szezonban – bár ez aligha meglepő.
A Lidl a jelenleg a legdinamikusabban fejlődő kiskereskedelmi lánc a briteknél, a Kantar előzetes adatai szerint 6,6 százalékkal növelt bevételeit 2023-hoz képest.
Tesco csütörtökön, a Sainsbury’s pénteken számol be év végi forgalmáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.