A TikTok e-kereskedelmi üzletága Mexikóban terjeszkedik, ez lesz a Latin-Amerikában tervezett szélesebb körű expanzió első állomása. A TikTok Shop elkezdte meghívni a kereskedőket, hogy nyissanak üzleteket a platformon még a mexikói kiskereskedelmi tevékenység februári indulása előtt – mondta két, az ügyet ismerő forrás. Elmondásuk szerint a helyben bejegyzett vállalkozásokkal rendelkező kereskedők regisztrálhatnak, és az első 90 napban mentesülhetnek a jutalékdíjak alól.
A mexikói terjeszkedést eredetileg nyárra tervezték, azonban az Egyesült Államokban a TikTokot érintő vizsgálatok miatt elhalasztották. A TikTok Shop terjeszkedése az Egyesült Államoktól délre fekvő régiókba azt mutatja, hogy a közösségimédia-óriás ByteDance eltökélten reagál Washington „eladási vagy betiltási” törvényére.
A TikTok és a pekingi székhelyű ByteDance megtámadták azt a szövetségi törvényt, amely előírja, hogy a népszerű rövid videós platformot 2024. január 19-ig minden amerikai alkalmazásboltból törölni kell, hacsak amerikai működését nem adják el egy nem kínai vásárlónak – írja a South China Morning Post.
A TikTokot több mint 84 milliárd dollárra értékelik, Amerikában pedig több mint 170 millió aktív havi felhasználója van.
A jól teljesítő online kereskedők, akik már sikeresek a TikTok Shop amerikai műveleteiben, valamint az Amazon.com-on és a Mercado Librén, az argentin székhelyű, Latin-Amerikában népszerű vásárlási oldalon, szintén meghívást kaphatnak a mexikói indulásra – mondták a névtelen források.
Hozzátették, hogy bizonyos típusú áruk korlátozva lesznek a TikTok Shop mexikói üzletágában, például ékszerek, egészségügyi termékek, valamint szülészeti és babatermékek.
A TikTok Shop múlt hónapban kezdte meg működését Spanyolországban és Írországban. Korábban már jelentős forgalmat bonyolított le olyan fő piacokon, mint az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és hat délkelet-ázsiai ország.
2024-ben a TikTok Shop az Egyesült Államokban – legnagyobb és leggyorsabban növekvő piacán – a bruttó áruforgalom hétszeres növekedését érte el, 7–8 milliárd dollár közötti értékben az EchoTik adatelemző szolgáltató szerint, amely a TikTokra specializálódott.
Az EchoTik szerint a TikTok Shop tavalyi másik nagy piaca Thaiföld és Indonézia volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.