Korábban a Világgazdaság is megírta, hogy miután az idei év elején a Márka Üdítőgyártó Kft. hosszú távú megállapodást kötött a Traubisoda gyártásának és forgalmazásának jogaira, már a szerződést is aláírták Felsőlajoson az üdítőital-gyártó üzemében.
A Márka Üdítőgyártó Kft. újabb termékcsaláddal bővítette a cég kínálatát: Traubisoda üdítőital gyártása is bekerült a vállalat portfóliójába. A vállalkozás tulajdonos-ügyvezetője, Pécskövi Tibor elmondta, hogy
a magyar brandek begyűjtésére alapozó stratégia részeként nagy cél volt a Traubisoda megszerzése is.
A Mindmegette megírta, hogy a Traubisoda először a Lidl polcaira tér vissza. A cikk szerint március 27-től lesz kapható az üzletekben, az 1,75 literes kiszerelés pedig 499 forintba kerül majd, azonban a Traubisoda nem lesz elérhető három budapesti, egy balatonfűzfői, egy pécsi és egy békéscsabai üzletben.
Az első Traubisoda 1971. június 19-én került forgalomba. A termék gyorsan népszerű lett, már az indulás évében 1,6 millió palack készült, ez a mennyiség pedig tíz év alatt majdnem százszorosára nőtt. Változást az 1989-es év, a nyugati üdítők megjelenése hozott, ekkor ugyanis csökkent a kereslet a Traubisoda iránt.
Emellett az is problémát okozott, hogy a 90-es években két cég is gyártott Traubit, és közöttük jogi csatározás indult. Végül 2018-ra mindkét cég megszűnt, ezért leállt a Traubisoda gyártása – egészen mostanáig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.