A Deutsche Bahn (DB) vasútársaság vasárnap arról számolt be, hogy csaknem 197 millió eurót fizetett ki az ügyfeleknek kártérítésként a késések és járattörlések miatt.
A DW cikke szerint a Deutsche Bahn járatainak mintegy 37,5 százaléka nem volt pontos, ami legalább 21 éves negatív rekord.
Ha egy vonat késik, és utasaink kártérítésre jogosultak, akkor azt vita nélkül kifizetjük. A hosszú késések pedig magas kártérítési kifizetésekhez vezetnek
– mondta a Bild című német lapnak a cég szóvivője .
Csaknem 7 millió ember nyújtott be követeléseket a céghez, 2023-ban a társaság 5,6 millió kárigényt kapott, és mintegy 132,8 millió eurót kellett kifizetnie.
A cikk megjegyzi, hogy a német vasúti rendszer az elmúlt években az utazók frusztrációjának fő forrásává vált. Az ügyfelek egyre gyakrabban szembesülnek túlzsúfolt vonatokkal, késéssel és szolgáltatástörléssel. „A DB célja, hogy 2027 végére 75-80 százalékra emelje távolsági expresszszolgáltatásainak pontosságát” – mondta a szóvivő.
A vasútársaság szerint 2024-ben a késések 80 százaléka a régi és túlterhelt infrastruktúra miatt alakult ki. A Deutsche Bahn jelenleg 41 nagy forgalmú pályán tervez jelentős felújítást 2030-ig. Ezenkívül a vasútársaság korábban a szűk munkaerőpiacot okolta a késésekért, ami a megnehezítette a személyzeti követelmények teljesítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.