BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bejelentést tett a kínai vezető: annál is nagyobb beruházást hoz Magyarországra a BYD, mint eddig tudtuk - már nem csak a szegedi gyárról van szó

Komoly tervei vannak a BYD-nak Magyarországon.

Évi 300 ezer autó a cél a BYD szegedi gyárában, ahol még képlékeny a munkaerő összetétele, de már az idén elindulhat a termelés – mondta Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke a Portfoliónak.

Bejelentést tett a kínai vezető: annál is nagyobb beruházást hoz Magyarországra a BYD, mint eddig tudtuk - már nem csak a szegedi gyárról van szó
Komoly tervei vannak a BYD-nak Magyarországon / Fotó: NurPhoto / AFP

Mint nyilatkozta, 

a szegedi gyár mellett egy másik egységet is létrehoznak az országban, az európai központjuk Budapesten lesz, amely többek között a kutatás-fejlesztésnek is otthont ad majd.

A lap szerint idén márciusban, vagyis egyetlen hónap alatt 377 ezer autót adott el a BYD, 25 százalékkal többet, mint egy éve, és ebből már 73 ezer autót külföldön értékesített, vagyis minden ötödik autó Kínán kívül talált gazdára. Az első negyedévben egymillió autót adott el a BYD, 60 százalékkal többet, mint egy éve.

A nemzetközi terjeszkedés finanszírozásához a BYD nemrég 5,59 milliárd dollárt vont be új részvények kibocsátásával, a hongkongi tőkebevonás segíti a vállalat globális terveinek gyorsabb megvalósítását, mivel a kínai pénzügyi szabályozás nehezíti a források nemzetközi mozgatását: hiába van jó cash flow-ja Kínában a BYD-nak, csak nehézkesen és drágán tudja használni Kínán kívül.

A vállalat jelenleg gyárakat épít

  • Brazíliában,
  • Thaiföldön,
  • Indonéziában,
  • Törökországban
  • és Magyarországon.

Az európai üzemek egyik célja, hogy az itt gyártott autók után ne kelljen vámot fizetni, mint azokra az elektromos autókra, amelyeket Kínából exportálnak Európába. Fontos kérdés még az alkatrészellátás, a BYD úgy tervezi, hogy Kínából szerzi be a kulcsfontosságú alkatrészeket, miközben a gyártást helyben végzi a költségelőny megtartása érdekében. De a cég igyekszik európai beszállítókra támaszkodni, ezzel kapcsolatban a BYD nemrégiben megállapodást kötött az olasz Intergea céggel autóalkatrészek forgalmazására.

„Több beszállítói konferenciát tartottunk már Európában, például Budapesten, Ausztriában és Olaszországban, de lesz még Németországban és Franciaországban is, ott ösztönözzük a beszállítókat, hogy beszállítsanak alkatrészeket a BYD-nak” – mondta Stella Li.

Korábban a Világgazdaság megírta: Kína arra kérte a nagy autógyártóit, hogy állítsák le több európai beruházásukat. Magyarországi projekt nincs veszélyben, sőt, a legnagyobb villanyautó-gyártó, a BYD a szegedi gyár építése mellett Magyarországra hozhatja az európai központját.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.