BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bejelentést tett a kínai vezető: annál is nagyobb beruházást hoz Magyarországra a BYD, mint eddig tudtuk - már nem csak a szegedi gyárról van szó

Komoly tervei vannak a BYD-nak Magyarországon.

Évi 300 ezer autó a cél a BYD szegedi gyárában, ahol még képlékeny a munkaerő összetétele, de már az idén elindulhat a termelés – mondta Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke a Portfoliónak.

Bejelentést tett a kínai vezető: annál is nagyobb beruházást hoz Magyarországra a BYD, mint eddig tudtuk - már nem csak a szegedi gyárról van szó
Komoly tervei vannak a BYD-nak Magyarországon / Fotó: NurPhoto / AFP

Mint nyilatkozta, 

a szegedi gyár mellett egy másik egységet is létrehoznak az országban, az európai központjuk Budapesten lesz, amely többek között a kutatás-fejlesztésnek is otthont ad majd.

A lap szerint idén márciusban, vagyis egyetlen hónap alatt 377 ezer autót adott el a BYD, 25 százalékkal többet, mint egy éve, és ebből már 73 ezer autót külföldön értékesített, vagyis minden ötödik autó Kínán kívül talált gazdára. Az első negyedévben egymillió autót adott el a BYD, 60 százalékkal többet, mint egy éve.

A nemzetközi terjeszkedés finanszírozásához a BYD nemrég 5,59 milliárd dollárt vont be új részvények kibocsátásával, a hongkongi tőkebevonás segíti a vállalat globális terveinek gyorsabb megvalósítását, mivel a kínai pénzügyi szabályozás nehezíti a források nemzetközi mozgatását: hiába van jó cash flow-ja Kínában a BYD-nak, csak nehézkesen és drágán tudja használni Kínán kívül.

A vállalat jelenleg gyárakat épít

  • Brazíliában,
  • Thaiföldön,
  • Indonéziában,
  • Törökországban
  • és Magyarországon.

Az európai üzemek egyik célja, hogy az itt gyártott autók után ne kelljen vámot fizetni, mint azokra az elektromos autókra, amelyeket Kínából exportálnak Európába. Fontos kérdés még az alkatrészellátás, a BYD úgy tervezi, hogy Kínából szerzi be a kulcsfontosságú alkatrészeket, miközben a gyártást helyben végzi a költségelőny megtartása érdekében. De a cég igyekszik európai beszállítókra támaszkodni, ezzel kapcsolatban a BYD nemrégiben megállapodást kötött az olasz Intergea céggel autóalkatrészek forgalmazására.

„Több beszállítói konferenciát tartottunk már Európában, például Budapesten, Ausztriában és Olaszországban, de lesz még Németországban és Franciaországban is, ott ösztönözzük a beszállítókat, hogy beszállítsanak alkatrészeket a BYD-nak” – mondta Stella Li.

Korábban a Világgazdaság megírta: Kína arra kérte a nagy autógyártóit, hogy állítsák le több európai beruházásukat. Magyarországi projekt nincs veszélyben, sőt, a legnagyobb villanyautó-gyártó, a BYD a szegedi gyár építése mellett Magyarországra hozhatja az európai központját.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.