BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy változás történt a Facebookon

Mark Zuckerberg cége korábban letekerte a hírportálok láthatóságát. Nemrég azonban a Meta közölte, változik az algoritmus a Facebook, az Instagram és a Threads esetében.

Fordulat történt a Facebooknál, amely az utóbbi években jelentősen csökkentette a hírportálok láthatóságát a felületén. Még januárban a Meta közölte, hogy személyre szabottabbá teszik a politikai tartalmak megjelenítését a Facebookon, az Instagramon és a Threadsen, így azok a felhasználók, akik több hírt szeretnének látni, könnyebben hozzáférhetnek ezekhez az információkhoz.

A Facebook helyreállította a hírportálok láthatóságát / Fotó: AFP

A Similarweb adatai szerint így a világ 68 legnagyobb angol nyelvű hírportáljának háromnegyedénél márciusban már ismét nőtt a Fecebookról érkező forgalom aránya a közösségi médiás forgalomterelésen belül. A Médiapiac összefoglalója szerint ez az Egyesült Államokban is érezhető, ott a legnagyobb oldalak 74 százaléka érzékelte a Facebook részesedésének növekedését.

Ezek az oldalak nyerték a legnagyobbat a Facebook változásával

Különösen nagy volt a növekedés az Express esetében, ahol a Facebookról érkező forgalom 26 százalékkal nőtt, és már az összes közösségimédia-forgalom 75 százalékát teszi ki. A portál teljes közösségi médiáról érkező forgalma is 68 százalékkal nőtt. De 

szintén növekedést tapasztaltak olyan oldalak is, mint a The Atlantic, Axios, The Hill, Reuters, Newsweek, Breitbart, ABC News és az Associated Press is.

A Facebookról érkező forgalmát a Newsweek például négyszeresére növelte, különösen a politikai és gazdasági hírek iránti érdeklődésnek köszönhetően. ​Ugyanakkor a közösségimédia-forgalom általános csökkenése mellett sok hírportál még mindig alacsonyabb forgalmat tapasztal, mint 2022-ben. Például a The New York Times és a CNN közösségi média forgalma 56 százalékkal csökkent 2022 márciusához képest. 

Árulkodó jelek: kivonult, de most visszatérhet a világ egyik legnagyobb autógyártója Oroszországba
A dél-korai cég legalábbis nem mond le márkái védelméről. Ugyanakkor a Hyundai cáfolta, hogy az orosz piac felé kacsingatna.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.