Azonnal reagált a Hell Magyarország a parlament szigorú döntésére: Európában alig akad arra példa, ami most történt
Az Országgyűlés kedden egyhangú szavazással, 174 igennel megszavazta azt a törvényjavaslatot, amely értelmében tilos lesz 18 év alattiaknak energiaitalt értékesíteni, illetve őket ilyennel kiszolgálni.

A szabályozás megsértőire ugyanazok a szankciók vonatkoznak, mint az alkoholtartalmú ital, a dohánytermék, illetve a szexuális termék értékesítésére vonatkozó szabályok megszegőire.
A Magyar Energiaital Szövetség (MESZ) főtitkára koábban a lapunknak elmondta: egyetértenek abban, hogy meg kell védeni a gyerekeket minden veszélytől, de jelen esetben a tiltás helyett inkább az edukációban, az oktatásban hisznek.
A törvény elfogadása után a MESZ közölte: fontosnak tartja, hogy az elfogadott új szabályozás nem az energiaitalok betiltásáról szól: Magyarországon az energiaitalok továbbra is legálisan forgalmazhatók és fogyaszthatók.
Hozzátette, hogy az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság (EFSA) megállapítása szerint
egészséges felnőttek naponta akár 400 milligramm koffeint is biztonságosan fogyaszthatnak – ami körülbelül öt csésze kávénak vagy öt doboz energiaitalnak felel meg.
A Hell Magyarország is reagált a törvényre: a cég közölte, hogy a koffein valóban nem ajánlott gyermekek számára – ez azonban minden koffeintartalmú italra igaz, beleértve a kávét és a kólát is.
A cég azt is írta, hpgy az Európai Unióban ebben kérdésben nincs egységes szabályozás: sem Németországban, sem Ausztriában – ahol az egészségtudatosság kiemelkedő –, de az Egyesült Királyságban vagy az Egyesült Államokban sem vezettek be hasonló korlátozást.
Ausztria számunkra példaértékű: a Red Bull ott tudott szabadon fejlődni, és az állam támogatta, hogy egy hazai márka globális sikert érjen el
– közölte a cég a Kreatív.hu szerint.
„Meggyőződésünk, hogy a most elfogadott korlátozás nem feltétlenül a leghatékonyabb eszköz a fiatalkorúak egészségének védelmére. Úgy véljük, hogy a tudatos fogyasztói döntések elősegítését célzott tájékoztatással és edukációval érdemes támogatni – ez hosszú távon is fenntartható és arányos megközelítést jelentene” – fogalmaz a cég.
Nagy üzlet az energiaital Magyarországon
Hogy mekkora üzlet az energiaital, azt csak becsülni lehet, mindenesetre a Red Bull magyarországi leányvállalata 2023-ban 6,34 milliárd forintos magyarországi bevételt könyvelhetett el, míg a Monster magyar leányvállalatánál ez meghaladta a 700 millió forintot.
A magyarországi Hell a két versenytársánál jóval nagyobb, 67 milliárd forintos árbevételt ért el, ugyancsak 2023-ban, ám nem szabad elfelejteni, hogy szemben külföldi versenytársaival, a Hell nemcsak energiaitalt, de üdítőket vagy épp jegeskávét is gyárt.


