mennyiség

Háztartási vegyiáruból is kevesebbet vettünk

Mintegy 255 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem háztartási vegyiáruból és kozmetikumból idén január-októberben, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva – olvasható a Nielsen felmérésében. Mennyiségben viszont négy százalékkal kevesebbet adtak el.

Mennyi virslit vettünk és mennyivel drágábban?

Megugrott a virsli kedveltsége a karácsony-szilveszteri szezonban tavaly. A kiskereskedelem mintegy 5 700 tonnát adott el november-december során, ami 17 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi hasonló időszakban. Érték szempontjából a hasonló mértékű növekedés következtében 5 milliárd forintot meghaladó bevételt regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Többet ettünk, de az üzletek kevesebbet kerestek

Folytatódott a kilábalás a válságból a fejlett európai országok élelmiszer-kiskereskedelmében: Az első negyedévben értéket tekintve 4, mennyiségben 1 százalékkal nőtt a bolti forgalom, tavaly január-márciushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 21 ország, köztük hazánk adatai alapján.

Még mindig vesszük a sonkát, de főleg az olcsót

A húsvéti sonka mellett kitartanak a fogyasztók. Ugyanis értékben 5, mennyiségben 1 százalékkal emelkedett a sonka kiskereskedelmi eladása a tavaly március-áprilisi, ünnepi szezonban, az előző évi hasonló periódushoz képest. Többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató vállalat.
Világgazdaság Piactér