Az élelmiszerek átlag 4 százalékos drágulásához hasonló ütemben nőtt a kiskereskedelmi eladás. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók a legutóbbi tizenkét hónapban nem vásároltak kevesebb élemiszert, mint egy évvel korábban – hangsúlyozza Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője.
Figyelemre méltó az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek iránt megnyilvánult nagy érdeklődés. Ugyanis a korábbi évek negatív trendjeivel szemben értéket tekintve 8, mennyiség szempontjából 6 százalékkal emelkedett a forgalom a legkisebb üzlettípusban – tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője. - Értékben szintén átlag felett, 6 százalékkal bővült a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna, amelynél mennyiség szempontjából plusz 1 százalékot regisztráltunk, éves összehasonlításban.
A különböző termékekből mind értékben, mind mennyiségben többet adtak el a következőkből: húskészítmény, sör, szénsavas üdítőital, jégkrém, cukorka, valamint szeletes csokoládé. Kiemelkedett a kereslet dinamikája, átlag feletti növekedési arányokkal sör és jégkrém mellett többek között energiaitalnál, valamint jeges teánál.