A lézeres látásjavítás már egyáltalán nem számít luxusműtétnek
A szemészeti elváltozások, fénytörési hibák élete során szinte mindenkit érintenek. A rövidlátás elsősorban fiatalabb korban jellemző, a kor előrehaladtával csökken az előfordulása, átlagosan a felnőtt lakosság 30 százalékát érinti.

A távollátás ezzel ellentétben inkább idősebb korban jellemző, az aránya 65 év fölött az 50 százalékot is meghaladja, a felnőtt korosztályban minden negyedik ember olvasószemüveggel segíti a látását. A lézeres látásjavítás biztonságos, elektív műtéti eljárás a rövid- és távollátás korrekciójára, évente mintegy 8000 ilyen beavatkozást végeznek.
A látásjavítás olcsóbb, mint más szolgáltatások
A magánegészségügy egyéb áraihoz viszonyítva a látásunkat jutányos áron javíttathatjuk a hazai klinikákon, az egy szemre elérhető legkedvezőbb árú lézeres műtét 159 ezer forintba kerül. A felső áraknál nagyobb a szórás, több piaci szereplő nem megy 375 ezer forint fölé, a jelenlegi legmagasabb ár 487 ezer forint egy szemre számítva.
Az árbevételi adatok alapján négy fővárosi vállalkozás uralja a hazai piacot.
A kiadvány szerkesztőinek nyári kutatásai alapján kiderült, hogy hazánkban is főként a látás javítása, a szemüveg, illetve kontaktlencse elhagyása a vezető ok a páciensek műtéti döntésében.
A nemzetközi kutatásokhoz hasonlóan jelentős motiváció
- a jobb életminőségre való törekvés (70 százalék),
- a könnyebb munkavégzés,
- az egyszerűbb sport- és szabadidős aktivitások iránti vágy.
A páciensek keresési trendjei, valamint az online tér kommunikációs versenye alapján a lézeres szemészeti beavatkozások hazai piaca kompetitív, a fővárosban különösen érzékelhető a verseny. A kérdőíves felmérésből kiderült, hogy már a műtéti helyszín felkeresése előtt, az online beszerzett információk alapján döntenek a páciensek, erre utal, hogy a válaszadók 82 százaléka mindössze egy szemészeti magánklinikát keresett fel, ahol a műtétet is elvégezték.

A műtéti helyszín kiválasztásánál a két döntő tényező a páciens által beszerzett információ (73 százalék), valamint a klinika híre (55 százalék). Minden negyedik válaszadó számára fontos a biztonság, az ár és a klinika által alkalmazott innovatív technológia. A műtéttel kapcsolatos információk elsődleges forrása maga a klinika tájékoztatása (64 százalék), amelyet a Facebook-csoportokban és az ismerősöktől szerzett információk követnek (36-36 százalék).
Az adatok a TOP30 legbefolyásosabb szereplő a magánegészségügyben kiadványból származnak, ahol a vezető lézeres szemészeti klinikák vezetői beszámolnak arról is, hogyan látták az elmúlt időszakot, mennyire viselte meg ezt a szakterületet a válság, illetve hogy milyen innovatív technológiákkal igyekeznek pácienseket szerezni.


