Tízből kilenc tanár úgy véli, hogy az iskolák felelőssége a digitális ismeretek előmozdítása – derült ki a Vodafone Alapítvány kutatásából, amelyben 11 európai országban kérdezte a tanárokat arról, milyen oktatási programokkal erősítenék a fiatalok digitális kompetenciáit. A felmérés rámutatott: a pedagógusok rendkívül fontosnak tartják a diákok ezen ismereteinek bővítését, ugyanakkor nincsenek kellő tapasztalataik a digitális tanítás terén.

digitális oktatás
Fotó: Rosta Tibor / MTI

A járvány alatti iskolabezárások miatt sok intézmény mozdult el a digitális oktatás felé, az európai tanárok digitális készségei között mégis jelentős eltérések mutatkoznak:

a megkérdezettek 20 százaléka állítja, hogy kevés vagy semmilyen tapasztalata sincs a digitális technológia tanításban való használatáról.

A pedagógusok 92 százaléka úgy véli, hogy az iskolák felelőssége a digitális írástudás előmozdítása, ugyanakkor nagyobb részük azt érzi, több képzésre lenne szüksége ezen a területen. A felmérés szerint a digitális oktatással kapcsolatos képzések három legvonzóbb témája a digitális technológia használata a személyre szabott tanulás támogatására, az internetes tanítási és tanulási források tantárgyspecifikus használata, valamint a digitális technológia pedagógiai integrációja a tanítási és tanulási folyamatokba. A továbbképzésükhöz az oktatók az online térben hozzáférhető tananyagokat, az internetes tanfolyamokat tartanák a leghasznosabbnak.