BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A kínaiak idén még többet költhetnek luxuscikkekre

Tavaly kevesebb luxusterméket vettek a kínaiak, viszont idén a második fél évtől felpöröghet a fogyasztás: elsősorban a leggazdagabbak fognak költekezni.

Kínában a luxuscikkekre fordított kiadások tavaly a becslések szerint 425 milliárd jüant (62,65 milliárd dollárt) tettek ki, ami 9,6 százalékos csökkenés 2021-hez képest – derül ki az amerikai tanácsadó vállalat, a Bain & Company jelentéséből.

Luxury stores see increasing visitors in Shanghai
Fotó: Wang Gang / Imaginechina via AFP

A cég szerint a szigorú járványvédelmi intézkedések visszafogták a költést, de az idei évre fellendülést várnak.

A fogyasztás a második fél évtől pöröghet fel, de a mértékét nem becsülték meg. A Bain & Company közölte: a leggazdagabb kínaiak – a távol-keleti ország mintegy 2 százaléka – adják bizonyos márkák esetén a luxuscikkekre fordított kiadások több mint 40 százalékát. Az idei gyorsulást is elsősorban tőlük várja a vállalat, főleg a táskák és az órák iránt fog nőni az igény – írja a South China Morning Post. 

A középosztálybeli vásárlók egyelőre kivárnak, a munkahelyi kilátásaikkal és a béreikkel kapcsolatos aggodalmak miatt. A növekedés egyik hajtóereje az úgynevezett bosszúköltés lesz: azok a fogyasztók, akiket a zárlat idején megakadályoztak a luxuscikkek vásárlásában, idén szabadon költhetnek – mondta Bruno Lannes, a Bain & Company elemzője. Lannes szerint 2024-ben 5-6 százalékos éves növekedési ütemre lehet számítani a luxuskiadásokban, mert a távol-keleti ország gazdasági alapjai továbbra is szilárdak.

A portál emlékeztet rá, hogy a Mizuho Securities Asia mai jelentésében azt írta, a kínaiak egyre inkább befektetik megtakarításaikat részvényekbe, kötvényekbe és más eszközökbe, nem pedig fogyasztási cikkeket vásárolnak. Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a koronavírus-járvány előtt a kínaiak 70 százaléka a luxusholmikat külföldön vette meg, azonban 2019 után átálltak a hazai fogyasztásra, így egyre több cég jelent meg az ázsiai országban.

Pörög a luxus – jó eredményt közölt a Louis Vuitton anyavállalata

A francia luxuscég, a Bernard Arnault és a Louis Vuitton anyavállalata, az LVMH növelte nyereségét és bevételét, ami az európai, a japán és az amerikai fogyasztóknak köszönhető. A zéró-Covid kivezetése után a cég abban bízik, hogy felpörögnek a kínai eladások. Azt nem közölték, hogy Európa legértékesebb vállalatának a különböző márkái hogyan teljesítettek, azt azonban igen, hogy 2022-ben a Louis Vuitton először lépte át a 20 milliárd eurós árbevételt, ez a csoport teljes éves bevételének mintegy negyede.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.