Hidrogén-üzemanyagcellák sorozatgyártása kezdődött el a Bosch stuttgart-feuerbachi üzemében – közölte a német cég csütörtökön.

Detail,Of,Hydrogen,Fuel,Cells,-,Alternative,And,Clean,Source
Fotó: Shutterstock

A gyártás megkezdését a hidrogéntechnológiában vállalt részesedés növelésével indokolták. Első ügyfelük a Nikola Corporation, amely még ebben az évben hidrogén-üzemanyagcellás elektromos teherautókat visz az amerikai piacra. A hidrogéngazdaságban nagy a kereslet a Bosch autóipari szakértelmére, a közlemény szerint rajtuk kívül az egész világon kevesen képesek üzemanyagcellák sorozatgyártására. 

A cég 2026-ig a csaknem 2,5 milliárd eurót fektet hidrogéntechnológiákba, és kétszer ennyi bevétellel számol belőle 2030-ig.

Ács István, Bosch Rexroth: a digitális fejlődés egyfajta evangelizáció

Az Ipar 4.0 díjjal kitüntetett Bosch Rexroth az Eiffel-toronytól a Tower Bridge-en át az Operaházig több legendás épület felújításában vagy üzemeltetésében vesz részt, és a mindennapokban is jó néhány területen vehetnénk észre, ha figyelnénk. Ács István ügyvezető igazgató szerint hatalmas tartalék rejlik a hazai digitalizációban, amely útján a legkisebb vállalatok is elindulhatnak, a nagyoknak pedig kötelességük, hogy ebben segítsenek.

A vállalat hangsúlyozta, hogy a hidrogén hozzásegítheti a Földet a klímasemlegességhez, ezért a Bosch elnöke az európai döntéshozóknak is a hidrogéntermelés felgyorsítását, a hidrogénelosztó infrastruktúra kiépítését javasolta. A cég maga is számos felhasználási lehetőséget vizsgál, és készen áll arra, hogy az autóipari tapasztalatait a lehető legszélesebb körben alkalmazza a hidrogéngazdaságban. A hidrogénmotor mindent tud, amit a dízel, miközben szén-dioxid-semleges és a már ismert fejlesztési és gyártástechnológiák több mint 90 százalékban felhasználhatók hozzá – hangsúlyozták.