
Leszámolhat a monitorokkal az új AR-laptop megjelenése
Piacra dobták a világ első AR – kiterjesztett valóság – laptopját, ami a jövő irodai számítógépe is lehet. A Spacetop használatánál nincs szükség nagy monitorokra, mert kijelző helyett AR-szemüveggel rendelkezik, ami 100 hüvelykes, vagyis 254 centiméteres virtuális képernyőt „vetít” a felhasználó elé.

A kijelző nélküli AR-laptop, jelenleg első a világon és az izraeli Sightful terméke. A Spacetop G1-re keresztelt számítógép nagyon innovatív, hiszen az AR-szemüvegnek köszönhetően a mindennapi funkciókkal ötvözi a kiterjesztett valóságot és óriási munkaállomást tesz hordozhatóvá, akár egy hátizsákban is – írja az Üzletem.hu.
A Spacetop G1 tulajdonképpen egy AR-erőmű, ami egy-egy 1920*1080 pixeles felbontású, 90 Hz-es képfrissítési sebességű OLED-kijelzőt rendel a szemekhez.
Az AR-szemüveg 6 W-os sztereó hangszórókat és megbeszélésekre optimalizált beépített mikrofont kapott, míg a trackpad a szokásosnál több gesztust ismer fel, viszont a billentyűzet egyelőre csak angol nyelvű.
A többi hardver is korszerű: AI-chippel, 16 gigabyte belső memóriával, 128 gigabyte adattárolóval, Bluetooth 5.3, Wi-Fi 7 és 5G csatlakozási lehetőséggel, valamint eSIM és Nano-SIM slottal rendelkezik. Mindezek szerepelnek az, amivel hozza az árkategóriájában kapható többi laptop legalább elvárható minimumát.
A kijelző egy kábelen csatlakozó AR-szemüvegnek köszönhetően virtuális és százhüvelykes
Ez az egyedülálló opció a Space OS nevű saját fejlesztésű operációs szoftvernek köszönhetően több képernyős asztali élményt sűrít egy laptop méretű eszközbe.

A Sightful társalapító-vezérigazgatója kifejtette:
„Azért vezettük be a Spacetopot, hogy megszabadítsuk az embereket az idő és a hely korlátaitól, mivel nem hiszünk abban, hogy az embereknek 14-es képernyőkhöz kellene ragaszkodniuk” – idézi az Interesting Engineering Tamir Berlinert.
Az üzletem.hu a Berliner interjú alapján rámutatott arra: a technológiai óriások felismerték azt, hogy a térbeli számítástechnikáé a jövő, és gőzerővel dolgoznak a megvalósításán. Egyértelmű, hogy a fejlesztéssel a szórakoztatásra és a játékokra fókuszálnak. A Sightful azonban a „termelékenységi előnyök felszabadítására” összpontosít egy olyan termékkel, amelynek az emberek minden nap hasznát veszik.




