BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Carlsberg lett a labdarúgó-Európa-bajnokság szponzora

Kisebb kihagyás után Európa harmadik legnagyobb sörgyártója visszatér az európai labdarúgás körforgásába. A megállapodás értelmében a Carlsberg kizárólagos forgalmazási jogokat élvez a labdarúgó-Európa-bajnokságra, valamint látható lesz a pálya menti hirdetőtáblákon.

Az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) és a Carlsberg partnerségre léptek, amelynek értelmében a dán cég lett az UEFA válogatott tornáinak hivatalos söre. Az együttműködés az idén márciusában induló Európa-bajnoki selejtezőkkel veszi kezdetét és kiterjed a 2028-as labdarúgó-Európa-bajnokságra, a Nemzetek Ligája döntőire, valamint a Futsal-Európa-bajnokság mérkőzéseire.

Carlsberg sör szponzoráció, sportszponzoráció, UEFA, foci Eb, labdarúgó Európa-bajnokság, Carlsberg
Visszatér az európai labdarúgás körforgásába a Carlsberg / Fotó: Shutterstock

A megállapodás értelmében a Carlsberg kizárólagos forgalmazási jogokat élvez az előbb említett sporteseményeken, valamint látható lesz a pálya menti hirdetőtáblákon. Az egyezséggel Európa harmadik legnagyobb sörgyártója visszatér az európai labdarúgás élvonalába, miután az UEFA és a cég közötti, 1998-ban kezdődött együttműködés a 2016-os Európa-bajnokság után leállt.

Érdemes megemlíteni, hogy az italgyártó több évtizedes kapcsolatban áll a labdarúgással: a Carlsberg 1992 óta a Liverpool FC mezszponzora, a két fél közötti szerződést 2034-ig hosszabbították meg 2023-ban. Ráadásul a cég nagyban hozzájárult a klub legendás menedzsere, Bill Shankly szobrának elkészítéséhez is.

Miért éri meg a sportszponzoráció?

A szponzorálás olyan tevékenység, amely segíti a cégeket hogy nagy közönséghez jussanak el, ezzel világszerte növelve hírnevüket. Az új vagy meglévő ügyfelek elérése nemcsak a márka ismertségét növeli, hanem közvetlenül az értékesítést is előmozdíthatja. Ez főleg a sportszponzorációra igaz.

A kutatások szerint egy csapat szurkolói szívesebben vásárolnak a szponzortól, mint a versenytársaktól, mivel a sportcsapatokkal való partnerség révén a márkák érzelmi kapcsolatot teremtenek a rajongókkal. Ez márkahűséget eredményez, és a fogyasztók többet is hajlandóak fizetni az érintett termékért.

Nyereséges évet zárt a Carlsberg

Fontos megemlíteni, hogy a dán sörgyártó árbevétele 1,9 százalékkal 75,01 milliárd koronára emelkedett 2024-ben, ez némileg jobb az elemzők által várt 74,91 milliárdos forgalomnál. Ennél is kedvezőbb fejlemény, hogy a 2023-ban elszenvedett 40,79 milliárdos veszteség után helyreált a gyártó profitabilitása, a tavalyi évet 9,12 milliárd korona nyereséggel zárta.

A korábbi nagy veszteséget az oroszországi értékeltség leépítése okozta, amiről hosszas tárgyalások, egyezkedések végeztével tavaly decemberben sikerült megegyeznie Európa harmadik legnagyobb sörgyártójának a Kremllel.

A társaság 2025-re 1–5 százalék közötti organikus működési eredménybővüléssel számol, amiben már benne van a San Miguel márka egyesült királyságbeli kiesése miatti 2-3 százalékos negatív hatás is.

Teljesen átalakul a brit alkoholpiac: hódítanak a gyenge sörök

Az elmúlt két évben megduplázódott az alacsony alkoholtartalmú sörök értékesítése az Egyesült Királyságban. Sokan ugyanis kihasználják az új alkoholadó-rendszert, amely alacsonyabb adókulcsot szab ki a 3,5 százaléknál gyengébb sörökre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.