BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kiderült, mennyit költenek étteremben a magyarok

Télen legalább egyszer elmegy étterembe a magyarok többsége, és a családi és baráti összejövetelek, randevúk és céges vacsorák során fejenként öt–tíz ezer forint között költenek. A budapestiek az országos átlagot meghaladó arányban járnak étterembe, télen csaknem a kétharmaduk talál rá legalább egy alkalmat egy friss felmérés szerint.

Mindenekelőtt családi és baráti összejövetelekre, randevúkra és céges vacsorákra érkeznek télen étterembe a vendégek – derül ki a A Kert bisztró és az Opinio piackutató közös, reprezentatív felméréséből. 

Man,Paying,Bill,At,Fancy,Restaurant
A többség tízezer forint alatt fogyaszt egy alkalommal az étteremben.
Fotó: Shutterstock

A kutatásban megkérdezett, 18 és 59 év közötti válaszadóknak országszerte több mint a fele (57 százaléka), a Budapesten élőknek pedig a kétharmada (67 százaléka) étkezik legalább egyszer vendéglátóhelyen a téli időszakban. 

Minden negyedik nő és minden harmadik férfi  jut el havonta egy alkalommal vendéglőbe itthon.

Az éttermi vendégek 27 százaléka ötezer forint alatt, 47 százalékuk pedig öt–tíz ezer forint között költ 

egy főre a teljes fogyasztásért, míg négyből egy vendég fizet ennél is többet.

Télen a magyar vendégek egyértelműen a húsételek rajongói, 81 százalékuk a csirkéből, marhából, bárányból vagy kacsából készült fogásokat részesíti  leginkább előnyben, és hasonló arányban következnek a sorban a vad-, hal- és a tésztaételek. 

A kutatás során megkérdezettek szerint leginkább az ízletes, minőségi fogások (75 százalék), az igényes, barátságos környezet (51 százalék), az udvarias kiszolgálás (42 százalék), valamint egy korábban sosem kóstolt, izgalmas, különleges étel (40 százalék) tudja emlékezetessé tenni az étterem-látogatásokat. 

Mangalicacsülök, az egyik toplistás fogás. Fotó: A Kert bisztró

Megszületett a kívánságlista is, a megszokottól eltérő fogások közül 

  • a portói borban párolt vaddisznócombot, 
  • a whiskey-vel brezírozott, tépett mangalicacsülköt, 
  • valamint a sült sütőtökös rozé kacsamellet
  • és a csendes óceáni lepényhalfilét pezsgőmártásban kóstolnák meg legszívesebben a magyar vendégek.

Erről Antalffy Judit, az A Kert Bisztró tulajdonosa tájékoztatott a kutatást összegző közlemény szerint.

Borravaló és szervizdíj: a kettő együtt nem megy le a vendégek torkán

A borravaló rovására ment a szervizdíj, és ahol az utóbbit bevezették, ott drasztikusan visszaesett az előbbi összege és aránya – tapasztalják a vendéglátósok. A vendégek mindeközben úgy érzik, hogy a szervizdíj lényegében egy kötelező borravaló, ráadásul még ott is felszámolják, ahol kifejezetten borsosak az étlapi árak. Pedig ez nem egészen így van.

A zuglói étterem a hazai étterembe járók szokásait és elvárásait vizsgálva kitért az italfogyasztási szokásokra is.

Az alkoholos italok közül télen leginkább a vörösborok (26 százalék), a forralt borok és puncsok (24 százalék), valamint a röviditalok (23 százalék) kerülnek előtérbe, míg nyáron a fehérborok, koktélok, pezsgők és rozék a legkedveltebbek.

A Kert bisztró

Egy mérnök házaspár, Antalffy Judit és Antalffy Miklós az egykori Borház helyén, Zugló zöldövezetében 2016-ban nyitotta meg a vendéglátóhelyet, amit évtizedekkel korábban még a nagyapa üzemeltetett. Az ismét családi vállalkozásként működő bisztró csapatához 2018-ban csatlakozott Galgóczi Gábor, aki az elmúlt két évtizedben olyan helyeken bizonyította tudását, mint az Onyx, az Aszú, a Pierrot, a Liberté vagy a La Perle Noire. Az A Kert bisztróban az évente többször megújuló étlap egy része a nagypolgári magyar konyha fogásain alapul, ahol komoly figyelmet kapnak a hazai alapanyagok, a magyar kismanufaktúrák termékei. Az étterem együtt halad a világtrendekkel, ezáltal mind inkább előtérbe kerül náluk az elsősorban növényeken és halételeken alapuló, flexitáriánus étrend, valamint a vegán, illetve a glutén- és laktózmentes fogások is. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.