BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellendülőben a műszaki piac

A foci-Eb után ősszel újabb rohamra számít az Euronics az állami hűtő- és mosógépcsere program második fordulójának köszönhetően – mondja Fajcsi Róbert, az Euronics márka kizárólagos hazai birtokosa, a Vöröskő Kft. kereskedelmi ügyvezető igazgatója. Az idén két vidéki városban és a dunakeszi bevásárló parkban nyitnak új üzletet, húsz meglévő boltjukat pedig felújítják.

A statisztikákból úgy tűnik, hogy újra bátrabban vásárolnak tartós fogyasztási cikket a magyarok. Mit tapasztal ezen a téren az Euronics?

Az Euronics tavaly a piaci átlag felett teljesített, eladott darabszámban és értékben egyaránt. Az idén az első öt hónapban ez a növekedési ütem még tovább folytatódott. A GfK szerint a műszaki cikkek piaca 2015-ben darabban 1,6 százalékkal, értékben 8,6 százalékkal nőtt 2014-hez képest. Ha megnézzük 2016 első öt hónapját, akkor még nagyobb – 3,4, illetve 11,7 százalékos – növekedést látunk.

Mi a helyzet az idei hűtő-, illetve mosógépcsere programmal?

Nagyon jó hatása lehet a hűtőgépek piacára. Az idei programból nagyjából szeptember-október környékén fogunk vásárlókat látni, ugyanis addigra futnak le a pályázatok. Hasonló trendet várunk, mint a tavalyi program esetében, amikor a hűtőgépek és a fagyasztók mellett a mosógépek cseréjére is lehetett pályázni.
Az eddigi információk alapján 46 000 pályázat érkezett be a minisztériumba.

Még mindig jól mennek az okos eszközök vagy már kezd telítődni a piac?

Az okostelefonok piaca tovább bővül és fejlődik, a vásárlók az egyre jobb minőségű márkás készülékeket keresik. A telefon egyértelműen státuszszimbólum, amelyre az emberek hajlandóak sokkal többet áldozni és két évente lecserélni készülékeiket. Ma már egyáltalán nem „trendi” az olcsó okos telefon. Ez jelentős átlagár növekedést is jelentett a szegmensben. Ugyanez nem mondható el a táblagépek szegmenséről, melynek piaca egyértelműen esésben van. A nagy képernyős okostelefonok előretörésével a tabletek piaca válságba került. Jó hír, hogy rengeteg új próbálkozás van, de ez piaci szinten az eladásokban még nem jelentkezik.

Bővítik-e az idén bolthálózatukat?

Ebben az évben 20 üzletünket részben vagy teljes egészében megújítjuk. Az üzletek felújítása mellett nagy figyelmet fordítunk arra, hogy azokban a városokban, ahol eddig nem volt jelen az Euronics brand, ott is elérhetők legyünk a műszaki terméket vásárolni kívánók számára. Júliusban Hódmezővásárhelyen, majd augusztus 11-én Dunakeszin a bevásárlóparkban 1 000 négyzetmétert meghaladó eladótérrel nyitjuk meg új áruházunkat,  szeptemberben pedig Szolnokon nyitjuk meg a 65. áruházunkat. Emellett kiemelt figyelmet fordítunk webáruházunk fejlesztésére is.

A kiskereskedelmi szektorban sok helyen komoly munkaerőhiány van. Vannak-e hasonló problémái az Euronicsnak?
Az Euronics gyors növekedése összhangban van munkatársaink gyors fejlődésével, amely a céges kultúránk alapja, azaz nagy hangsúlyt fektetünk kollégáink fejlesztésére, képzésére egyaránt, mert hiszünk abban, ha cég és a munkavállaló értékei összhangban vannak, akkor alakítható ki egy harmonikus munkáltató és a munkavállaló közötti, mind a két fél megelégedésére szolgáló együttműködés.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.