A pandémia okozta home office munka robbanásszerű elterjedésével a Digital Trust szolgáltatások eszközei és megoldásai – különösen a digitális aláírás – népszerűvé és elterjedtté váltak, mivel a szakemberek és vállalatok számára minden téren képesek biztosítani a működés folyamatosságát. Egyre többen használják azok közül, akik megtanulták értékelni a hatékonyság, az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a fokozott versenyképesség előnyeit.

A folyamatdigitalizálás igazi motorja kétségkívül a digitális aláírás: tekintve, hogy a dokumentumok hitelességét, sértetlenségét, jogérvényességét és a hagyományos kézi aláírásnál nagyobb biztonságot nyújt, ma már elengedhetetlen választás azon cégek és szakemberek számára, akik a szerződések, megrendelések, számlák, engedélyek, ügyiratok és sok más dokumentum aláírását a papíralapú folyamatok bonyolultsága nélkül szeretnék kezelni.

Fotó: Infocert

Az InfoCert, Európa legnagyobb Hitelesítésszolgáltatója ezek számára alkotta meg és fejlesztette ki a GoSign szolgáltatást, ezt a már több mint 1,5 millió felhasználó által használt nemzetközi Open Signature Platformot, amely bármikor és bárhol, akár útközben is működtethető, tíz nyelven és interneten, asztali számítógépen vagy alkalmazáson keresztül elérhető; valódi omnichannel élmény.

A platform révén az adott tranzakcióhoz szükséges bármilyen típusú – elektronikus, fokozott biztonságú, minősített vagy grafometrikus – aláírás használható, online vagy offline módban, bármilyen fájlformátumhoz.

A GoSign segítségével nem csak egyetlen dokumentum aláírása lehetséges, hanem zökkenőmentesen indíthat és koordinálhat összetett jóváhagyási vagy aláírási eljárásokat a szervezet külső és belső alanyainak bevonásával: elegendő kiválasztani az aláírandó dokumentumokat, meghatározni az aláírás helyét, és beállítani a címzetteket. Szükség esetén ez utóbbiakat felkérheti bizonyos dokumentumok csatolására, mint például a személyi igazolvány, megjelölve, hogy ez a művelet kötelező vagy sem. A különösen bizalmas vagy érzékeny információkat tartalmazó dokumentumok kezeléséhez beállítható az is, hogy a felhasználó hozzáférési kódot adjon meg.

Fotó: Infocert

Az aláírási folyamatok kezelése kikötésmentes, hiszen a szolgáltatást azok is igénybe vehetik, akik az InfoCerttől eltérő szolgáltatótól rendelkeznek hitelesített e-mail fiókkal vagy digitális aláírási tanúsítvánnyal.

Az egyszerűség szem előtt tartásával kialakított GoSign előnyös, többszörös küldési funkciót is kínál, amellyel egy kitöltendő és aláírandó dokumentumot egyszerre több személyhez továbbíthat, akik mindegyike egyedi példányt kap: így nem kell külön fájlokat létrehozni és küldeni, továbbá megmarad az aláírt fájlok egyenkénti kezelésének lehetősége, ugyanakkor valós időben monitorálható. Ez nagy segítség a felesleges, ismétlődő eljárások kiküszöböléséhez.

Végül, a platform – mivel más bizalmi szolgáltatásokhoz is csatlakoztatható, például időbélyegek, hitelesített elektronikus levelezés vagy a jogszabályoknak megfelelő digitális megőrzés – egy valódi és modern digitális ökoszisztéma létrehozását teszi lehetővé.

További információért a GoSign-ról

Fotó: Infocert