További áremelkedés mellett töretlen a belföldi üdülőövezetek népszerűségének emelkedése. A trendet a Duna House is meglovagolja, és folyamatosan fejleszti jelenlétét a belföldi nyaralóövezetkben.
Andor Attila
2021.05.11, 13:51
Megosztom a cikket
Mindig is kiemelt régió volt a Balaton környéke, de a trend egyértelműen tovább erősödött az elmúlt időszakban a pandémiának és a fejlesztéseknek köszönhetően – foglalta össze a Duna House marketing- és pr-vezetője. De nem csak a balatoni régió mutat figyelemre méltó teljesítményt.
A Duna-kanyar és a Velencei-tó partja is fellendülőben van. Benedikt Károly szerint mindkét térség gyakorlatilag agglomerációnak is mondható, és a városból kiköltözők tömege és a nyaralók közül válogatók is generálnak keresletet ezekben a térségekben.
Benedikt Károly szerint igen erős áremelkedés jellemzi a nyaralópiac egészét, talán pont a Velencei-tónál lehet a legmeredekebb árgörbét felrajzolni, persze ebben a balatoninál alacsonyabb bázisárak is szerepet játszanak.
Tévhit, hogy a nagy, országos irodákkal szemben bármilyen előnyben lennének a kis, helyi magáningatlanosok. A közvélemény számtalan esetben a helyi gurukhoz valamiféle többletértéket kapcsol – összefüggésben az autentikusságukkal. Benedikt Károly ezzel szemben úgy látja, a nyaralók keresése sokszor több száz kilométer távolságban indul el, és egy országos lefedettségű hálózat számára megkerülhetetlen az üdülőövezetekben való minőségi jelenlét. Tudni lehet, hogy a Duna House számaihoz a nyaralóövezetekben lévő irodáik egyre nagyobb mértékben járulnak hozzá, így tehát a cégnek sikerül meglovagolnia a felfokozott üdülővásárlási kedvet a pr-vezető szerint.
Lélektanilag sok település elérte méretei határát, számtalan esetben a helyiek nem akarják, hogy tovább nőjön a falujuk, pedig még mindig van lehetőség a vízpart közelében a beruházók számára, továbbra is számtalan régi üdülő helyén lehetne új társasházakat, luxusapartmanokat, lakóparkokat építeni.
Fotó: MTI / H. Szabó Sándor
Ugyanakkor a kínálat robbanásszerű növekedése nem várható, inkább a lassabb átalakulás jellemezheti a piacot,
az árak a mostanitól átlagosan 10 százalékkal emelkedhetnek,
ami – ha az elmúlt két év nagyjából 20 százalékos drágulását is hozzászámítjuk – már egy nagyon nagy mértékű átárazódást ad ki. Benedikt Károly szerint ez az adat hűen tükrözi a Balaton egyre növekvő népszerűségét, és az elkövetkező időszakban változatlanul keresleti piac várható, ami szintén fűti az áremelési törekvéseket.
Inkább a licitek, mintsem az alkuk jellemzik az utóbbi években az üdülőövezetek ingatlanpiacát, a trend jutalékbevételekben, forgalomban, értékesítési darabszámban igen jót tesz a társaság eredményének, tehát elengedhetetlen a minőségi jelenlét
– mondta Benedikt Károly.
Ma már jóval többen keresnek luxusapartmanokat, mintsem önálló házakat, egyre több ilyen beruházás lépi át az egymilliós négyzetméterárat, Benedikt Károly szerint a cégnél továbbra sem feltétlenül gondolkodnak az ingatlanfejlesztésben. Sokkal inkább az értékesítés, tanácsadás a területük, illetve egy új szinergiát jelent, hogy akik a DH segítségét kérik nyaralóvásárláshoz, valószínűleg a cégcsoporttal kötnek hitelszerződést is az ingatlanjuk finanszírozására. Érdekesség, hogy a Duna House ingatlanalapjából is szívesen vásároltak azok, akik a cég segítségével jutottak új otthonukhoz. A marketingvezető hangsúlyozta azt is, hogy a pandémia után is megmarad majd a belföldi üdülőövezetek népszerűsége, felfelé megy a piac, amiből a Duna House minél nagyobb mértékben igyekszik kivenni a részét.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.