BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Ingatlan

Töretlen az üdülőövezetek népszerűsége

További áremelkedés mellett töretlen a belföldi üdülőövezetek népszerűségének emelkedése. A trendet a Duna House is meglovagolja, és folyamatosan fejleszti jelenlétét a belföldi nyaralóövezetkben.

Mindig is kiemelt régió volt a Balaton környéke, de a trend egyértelműen tovább erősödött az elmúlt időszakban a pandémiának és a fejlesztéseknek köszönhetően – foglalta össze a Duna House marketing- és pr-vezetője. De nem csak a balatoni régió mutat figyelemre méltó teljesítményt.

A Duna-kanyar és a Velencei-tó partja is fellendülőben van. Benedikt Károly szerint mindkét térség gyakorlatilag agglomerációnak is mondható, és a városból kiköltözők tömege és a nyaralók közül válogatók is generálnak keresletet ezekben a térségekben.

Benedikt Károly szerint igen erős áremelkedés jellemzi a nyaralópiac egészét, talán pont a Velencei-tónál lehet a legmeredekebb árgörbét felrajzolni, persze ebben a balatoninál alacsonyabb bázisárak is szerepet játszanak.

Tévhit, hogy a nagy, országos irodákkal szemben bármilyen előnyben lennének a kis, helyi magáningatlanosok. A közvélemény számtalan esetben a helyi gurukhoz valamiféle többletértéket kapcsol – összefüggésben az autentikusságukkal. Benedikt Károly ezzel szemben úgy látja, a nyaralók keresése sokszor több száz kilométer távolságban indul el, és egy országos lefedettségű hálózat számára megkerülhetetlen az üdülőövezetekben való minőségi jelenlét. Tudni lehet, hogy a Duna House számaihoz a nyaralóövezetekben lévő irodáik egyre nagyobb mértékben járulnak hozzá, így tehát a cégnek sikerül meglovagolnia a felfokozott üdülővásárlási kedvet a pr-vezető szerint.

Lélektanilag sok település elérte méretei határát, számtalan esetben a helyiek nem akarják, hogy tovább nőjön a falujuk, pedig még mindig van lehetőség a vízpart közelében a beruházók számára, továbbra is számtalan régi üdülő helyén lehetne új társasházakat, luxusapartmanokat, lakóparkokat építeni.

Fotó: MTI / H. Szabó Sándor

Ugyanakkor a kínálat robbanásszerű növekedése nem várható, inkább a lassabb átalakulás jellemezheti a piacot,

az árak a mostanitól átlagosan 10 százalékkal emelkedhetnek,

ami – ha az elmúlt két év nagyjából 20 százalékos drágulását is hozzászámítjuk – már egy nagyon nagy mértékű átárazódást ad ki. Benedikt Károly szerint ez az adat hűen tükrözi a Balaton egyre növekvő népszerűségét, és az elkövetkező időszakban változatlanul keresleti piac várható, ami szintén fűti az áremelési törekvéseket.

Inkább a licitek, mintsem az alkuk jellemzik az utóbbi években az üdülőövezetek ingatlanpiacát, a trend jutalékbevételekben, forgalomban, értékesítési darabszámban igen jót tesz a társaság eredményének, tehát elengedhetetlen a minőségi jelenlét

– mondta Benedikt Károly.

Ma már jóval többen keresnek luxusapartmanokat, mintsem önálló házakat, egyre több ilyen beruházás lépi át az egymilliós négyzetméterárat, Benedikt Károly szerint a cégnél továbbra sem feltétlenül gondolkodnak az ingatlanfejlesztésben. Sokkal inkább az értékesítés, tanácsadás a területük, illetve egy új szinergiát jelent, hogy akik a DH segítségét kérik nyaralóvásárláshoz, valószínűleg a cégcsoporttal kötnek hitelszerződést is az ingatlanjuk finanszírozására. Érdekesség, hogy a Duna House ingatlanalapjából is szívesen vásároltak azok, akik a cég segítségével jutottak új otthonukhoz. A marketingvezető hangsúlyozta azt is, hogy a pandémia után is megmarad majd a belföldi üdülőövezetek népszerűsége, felfelé megy a piac, amiből a Duna House minél nagyobb mértékben igyekszik kivenni a részét.

Kapcsolódó cikkek