BUX 52,838.78
-0.05%
BUMIX 4,172.22
-0.14%
CETOP20 2,408.27
-1.65%
OTP 17,980
+0.73%
KPACK 7,300
-2.67%
0.00%
-3.23%
+1.04%
-0.40%
ZWACK 16,700
0.00%
0.00%
ANY 1,565
+1.62%
RABA 1,340
+0.37%
0.00%
+0.60%
-0.88%
+1.98%
OPUS 203.5
-3.10%
-7.50%
-0.96%
-5.03%
-0.60%
OTT1 149.2
0.00%
-1.30%
MOL 2,728
-0.80%
-1.67%
ALTEO 2,120
0.00%
-15.25%
+1.67%
EHEP 1,495
-0.99%
0.00%
-0.85%
MKB 1,972
0.00%
-2.87%
+0.97%
0.00%
0.00%
SunDell 39,400
0.00%
-2.83%
+1.63%
-5.13%
0.00%
+3.12%
NUTEX 14.24
-2.86%
GOPD 12,300
-0.81%
OXOTH 4,500
-1.75%
-1.52%
NAP 1,130
-4.07%
+1.47%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

Tovább bővít Magyarországon a Starbucks

Szombaton lesz a Starbucks első idei magyarországi kávéháznyitása, méghozzá a budapesti Ferenciek terén.

Az első magyarországi Starbucks kávéház 2010 óta fogadja vendégeit a WestEndben, azóta évente átlagosan négy új üzletet nyitnak – közölték a Világgazdasággal a vállalatnál. A most nyíló kávézó a láncolat 21. hazai egysége lesz. A már meglévő üzletek közül a Széna téri, a Király utcai, illetve a Duna korzón lévő egység számít a legnagyobbnak.

 

Forrás: Kovács Miklós Dániel

Tavaly decemberig kizárólag a fővárosban voltak jelen, ekkor azonban Szegeden nyitottak kávézót, idén, várhatóan az év második felében pedig Debrecen is felkerülhet a térképre.

A kávéláncnál országos jelenlétet terveznek, ezért nemcsak a fővárosban, hanem vidéken is megkezdenék a terjeszkedést.

A következő néhány évben több olyan nagyobb lakosságszámú vidéki város is a kávéházlánc célkeresztjébe kerülhet, ahol meglehet a fizetőképes kereslet, mint például Pécs, Győr, Kecskemét, Székesfehérvár vagy Szombathely.

Felvetésünkre, miszerint nemcsak hazánkban, hanem az egész régióban iparágtól és cégmérettől függetlenül komoly problémát jelent a munkaerőhiány, a Starbucks nál hangsúlyozták, hogy tőlük független ez a trend, lényegében nem érinti őket. Ezt a márka vonzerején túl a versenyképes munkakörülményekkel indokolták, mint például a rugalmas munkaidő, a karrierépítés és a szakmai fejlődés lehetősége. Kiemelték az oktatás és a képzés szerepét, ez az alapos kávé- és teaismeretre ugyanúgy kiterjed, mint a szolgáltatási szabványokra és a vállalati kultúrára. A munkavállalók részt vehetnek a kávémesterképzésen is, a tanfolyamot elvégezők – azon túl, hogy nem a megszokott zöld, hanem fekete kötényt viselhetik – a kávé szakértőjének érezhetik magukat, a szakma legjobbjának képezték ki őket. A cég partnerként tekint mintegy 350 dolgozójára.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

 

Kapcsolódó cikkek