Az idei szezon emellett más szempontból is csúcsot dönt: a tavalyi hűtőcsere programot leszámítva 2008-óta nem volt ekkora hűtőgép vásárlási kedv az országban – derül ki a GKI és az Euronics közös piaci jelentéséből.
Egy átlagos magyar háztartás 9,5 évente cseréli le hűtőszekrényét. Ezzel ennek a műszaki cikknek a leghosszabb az élettartama a háztartásokban.
A tavalyi állami csereprogram előtt az utolsó igazán kiugró cserehullám a gazdasági válság előtt söpört végig az országon. Az akkoriban vásárolt készülékek pedig mostanra lassan élettartamuk végére érnek. Emellett a mostanra tetőző lakás-boom is kedvezően hat a hűtőgéppiacra.
A GKI rendszeresen készített fogyasztói mérései szerint
a vásárlás előtt álló háztartások idén átlagosan 68 ezer forint körüli összeget szánnak hűtőre.
A GKI friss – 2018 júliusában készített – 1200 fős lakossági felmérése szerint a vásárlóknak egyre fontosabb a környezettudatosság és a műszaki cikkek energia-besorolási szintje is. 5-ből 4 vásárló számára az ár után már a fogyasztási adat a második legfontosabb szempont a döntésben.
Egy normál méretű alulfagyasztós hűtőszekrény áramfogyasztását figyelembe véve az A+ és az A++ energiabesorolás közötti átlagos árkülönbség kb. 7 év alatt térül meg – azaz, ha elbírja a pénztárca, érdemes a magasabb besorolású hűtőt választani – foglalja össze a döntési pontot az Euronics marketing és értékesítési igazgatója.
A 2017-ben 52 milliárd forintos műszaki cikk forgalmat bonyolító Euronics adatai szerint
az idei év első 7 hónapjában értékesített hűtőgépek 10 százaléka már online rendelés formájában kelt el.
Bár hazánkban már 3 millió felett jár az internetről aktívan vásárlók száma, közülük is mintegy 32 százalék – ha teheti – inkább vásárol a kereskedés hagyományos boltjában és a webáruházat, valamint az online felületeket csak a döntés előkészítésére, megalapozására használja.