Kiskereskedelem

Új intermodális összeköttetés létesül Antwerpen, Bécs és Budapest között

Az antwerpeni kikötő vezetése igyekszik minél jobban a kedvében járni a létesítményeit használó cégek háttérországainak. Magyarország hangsúlyos helyen szerepel a listáján.

Igyekszik minél jobb összeköttetéseket kiépíteni az antwerpeni kikötőt használó cégek háttérországaival – köztük Magyarországgal is – a belgiumi létesítményt üzemeltető hatóság.

Mivel egyre bővül a forgalom az antwerpeni kikötő, valamint a magyarországi és az ausztriai háttérpiacok között, az Antwerp Port Authority (APA) a háttérországokkal való, főként vasúti összeköttetések létesítését szorgalmazza – válaszolt a kikötőfelügyelet a Világgazdaság kérdésére.

Lapunk annak a szep­tember 27-i bécsi rendezvénynek a kapcsán érdeklődött, amelyen a kikötő vezetése az Ausztriába és Magyarországra irányuló közlekedési forgalom továbbfejlesztéséről tájékoztatott. Az APA közölte, hogy

2015 óta két rendszeres vasúti összeköttetést létesítettek Magyarországra, az Ausztriába irányuló vasútvonalat pedig épp most egyről háromra bővítették.

Központi elhelyezkedésének következtében Antwerpen jó előfeltételeket kínál a nemzetközi áruforgalom indulási és érkezési útszakaszai számára, és már ma is a közép- és kelet-európai ipar fontos import- és exportkikötője, miközben erősödik a kereslet az intermodális összeköttetések iránt. Így például a Hupac nemzetközi hálózatfenntartó cég 2018. szeptember 11-i hatállyal Antwerpen, Bécs és Budapest között heti kétszeri körforgásban egy új közlekedési útvonalat vett fel hálózatába.

Fotó: Port of Atwerp

E viszonylatban további inter­mo­dális közlekedési lehetőségeket kínál a­ Rail Cargo Logistics Aust­ria, amely együttműködik a Rail&Sea, a Lineas Intermodal és a Kombiverkehr cégekkel, s megteremti a rendszeres összeköttetést Linzbe, Bécsbe, Welsbe és Budapestre, valamint ezekből a városok­ból kiindulva.

Antwerpenen keresztül a legkülönbözőbb javak érkezhetnek Magyarországra, illetve szállíthatók el innen: acél, gépek, daruk, vasúti kocsik, szélturbinák, vegyi és petrolkémiai áruk, konténerek, valamint gépjárműipari termékek.

Magyarország igen fontos, széles körű előzetes és utólagos logisztikai szolgáltatást nyújtó autóipari helyszínné fejlődött. Neves gyártók nyitottak itt gyártóüzemeket

– hangsúlyozta Walter Holzhammer, az Antwerp Port Authority auszt­riai és magyarországi kikötőmegbízottja.

Szintén ő jelentette ki, hogy „az erős magyarországi gépjárműgyártó ipar nagy fejlődési lehetőséget nyújt az antwerpeni kikötőbe irányuló intermodális összeköttetésekhez, és nemcsak a Finished Vehicle Logistics vagy a CKD logisztika szempontjából. Az autógyártáshoz kapcsolódó beszállító ipar is profitálni fog a magyarországi gyártóközpontok és Európa második legnagyobb tengeri kikötője között létrejött szolgáltatásokból. Magyarország, mint Kelet-Közép-Európa éléskamrája az antwerpeni csomóponton keresztül a nemzetközi tengerentúli piacokat is elláthatja. A háttérországokkal való összeköttetésnek különösen kedvez az ömlesztett termékek belvízi hajókon történő szállítása.”

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja

Budapest Antwerpen kikötő Bécs kereskedelem
Kapcsolódó cikkek