Már nem egy nap a Black Friday
Az idén november 16-ra időzítette Black Friday-akcióit az Extreme Digital, amelynek során az online vásárlók első rohama reggel hat és nyolc óra közé esett, de a munkából hazatérő internetezők este nyolc körül még egy csúcsforgalmat generáltak – összegezte tapasztalatait a Világgazdaság érdeklődésére a piacvezető webáruház.
Az ügyfeleik körében hagyományosan népszerű a bolti átvétel, az idei fekete pénteken azonban a tavalyi 48,8-ről 52,6 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik a hálózat tizenhat szaküzletének valamelyikében történő átvétellel adták fel rendeléseiket.

A normál méretű termékek átvételét öt napon belül garantálta a cég, a Black Fridayt követő hétvégén a csomagok csaknem fele útnak is indult a raktárakból. Az okostelefonok és a plazmatévék mellett rengeteg tisztítószert, mosó- és mosogatókapszulát rendeltek a vásárlók akciósan elérhető, nagy kiszerelésben.
A vásárlás ünnepén az átlagos kosárérték több mint 6600 forinttal haladta meg a tavaly ilyenkori méretet,
és a rendelések 15,8 százalékának ellenértékét már online bankkártyás fizetéssel rendezték, ami 1,9 százalékpontos növekedés az előző évhez képest. A cég tapasztalatai szerint a magyar internetezők a Black Fridayt követő napokban is jóval aktívabban vásárolnak, mint tették az elmúlt évben: így november utolsó két hete kiugró forgalmat hozhat.
Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője lapunknak hangsúlyozta:
az utóbbi években a fekete péntek egynapos akció volt, tavaly és idén viszont már november közepétől a hónap végéig nyúlik az időszak.
A vásárlók el is várják a folyamatos akciókat, mivel annyi különféle időpontban és időtartammal rendeznek fekete pénteki leárazásokat a magyar kereskedők. Az Extreme Digital egy újabb hullámban „őrült hetet” indít holnaptól, amely a teljes karácsonyi kínálat mintegy húszezer termékét érinti.
Az eNET tájékoztatása szerint, bár kevésbé lelkesek a magyar netezők, mint tavaly, ennek ellenére akár 110 milliárd forintot is elköltenének a Black Friday apropóján. A felmérés szerint a válaszadók 47 százaléka tervez vásárolni fekete pénteken, tízből három pedig bizonytalan, ez alkalomból költsön-e.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható


