Kiskereskedelem

Fuzionál az Extreme Digital és az eMAG

Összeolvad az Extreme Digital és az eMAG. A két online webáruház már megkötötte a szerződést, a kérelmet várhatóan pénteken adják be a GVH-hoz – értesült a VG.hu.

Egyesül a magyar Extreme Digital Zrt. és a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó eMAG magyarországi leányvállalata, amivel a közép-európai régió egyik meghatározó e-kiskereskedelmi vállalata jön létre budapesti központtal.

A tranzakció zárása a harmadik negyedévre várható a versenyhivatali jóváhagyás után. A magyar piac és a kelet-közép-európai piacon erő mutatása a cél. A két cég magyar központtal működik. Létrehoznak egy harmadik vállalkozást, amelyben a részesedés aránya 52:48 lesz a hazai eMAG leányvállalata javára – jelentette be Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-tulajdonosa.

Az új cég vezetésében az Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula vezető szerepet fognak vállalni.

Fotó: AFP

Az eNet Internetkutató 2018-as adatai szerint a hazai online kiskereskedelmi forgalom megközelítette az 1000 milliárd forintot, amelynek azonban csak alig több mint felét adták a hazai webshopok magyarországi eladásai.

A régió két vezető webáruháza áll össze

Az eMAG a régió vezető online kereskedőjeként 4 országban folytatja tevékenységét: Romániában, Magyarországon, Bulgáriában és Lengyelországban – írta korábban a webáruház. Az Extreme Digitallal a hazai eMAG fuzionál. Az elmúlt 18 évben a cég olyan technológiai alapú szolgáltatásokba fektetett, amelyek az ügyfelek számára idő- és pénzmegtakarítást jelentenek. A folyamatosan bővülő felhozatal bárhonnan elérhető, hiszen a weboldalon és mobilalkalmazáson keresztül is adható le megrendelés Magyarországról. Az eMAG a Marketplace felületén keresztül támogatja továbbá az e-kereskedelem körforgásába csatlakozni vágyó, feltörekvő vállalkozásokat, megadva minden támogatást az online értékesítéshez.

A GKI Digital kutatása szerint továbbra is az Extreme Digital a 365 milliárd forintos forgalmat bonyolító magyar e-kereskedelmi piac vezetője. A legnagyobb magyar webshop negyedik éve – a kutatás indulása óta – őrzi piacvezető pozícióját. A cég forgalmának dinamikus növekedését már gépi tanulásra és mesterséges intelligenciára építő eszközök is támogatják – írta egy korábbi közleményében a cég.

fúzió Extreme Digital online kereskedelem eMag
Kapcsolódó cikkek