BUX 52,866.82
-0.48%
BUMIX 4,336.87
-0.17%
CETOP20 2,499.93
0.00%
OTP 17,860
-0.67%
KPACK 9,200
+8.24%
0.00%
0.00%
+0.51%
-1.82%
ZWACK 16,500
0.00%
0.00%
ANY 1,570
+1.29%
RABA 1,355
-0.37%
0.00%
-0.47%
0.00%
0.00%
+0.45%
-0.72%
-2.30%
-1.46%
-0.76%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,660
0.00%
-1.32%
ALTEO 2,310
0.00%
0.00%
+0.80%
EHEP 1,690
0.00%
0.00%
-1.04%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.12%
-5.31%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
0.00%
0.00%
+0.62%
0.00%
NUTEX 15.76
+0.13%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 4,590
-0.43%
+0.89%
NAP 1,750
-3.15%
+5.57%
+0.05%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

Csúcson a szezonális termékek piaca

A hűvös, csapadékos május 15-20 százalékkal vetette vissza a szezonális nyári termékek forgalmát, a júniussal érkező kánikula következtében viszont éves szinten 8-10 százalékkal is nőhet az áruházláncok bevétele ezekben a termékcsoportokban.

Bár sok múlik a következő hónapok időjárásán, a vezető hazai élelmiszer-kiskereskedelmi láncok legalább 8-10 százalékos forgalomnövekedésre számítanak a nyáron a szezonális termékek piacán – derült ki a Világgazdaság körképéből. A szóban forgó kategóriák közül a sör a legnagyobb, hiszen az éves 150 milliárd forintos kiskereskedelmi értékesítésnek akár a 35-40 százalékát is adhatja a nyári hónapokra koncentrálódó sörszezon, ez az arány a 67 milliárd forintos eladást hozó ásványvíz esetében 25-30 százalék.

Ezzel szemben a bolti értékesítést tekintve immár 35 milliárd forintos jégkrémpiac 50-60 százalékát is adhatja a nyár, akárcsak a grilltermékeknél, igaz, az utóbbiaké egyelőre mindössze 3,5 milliárdos, de évente akár negyedével is bővülő szegmens.

Fotó: Kallus György

A tavaly értékben 11, mennyiségben 5 százalékos kiskereskedelmi növekedést produkáló sörpiac a Tescónál is a nyári hónapokban tetőzik, ekkor keletkezik az éves forgalom harmada. A hipermarketnél azt közölték a Világgazdasággal, hogy az időjárásra legérzékenyebb kategóriák egyikéről van szó, egy-egy melegebb nyári hét eladásai a két-háromszorosát is hozhatják a tavasziaknak.

Az éves sörértékesítés 42 százalékát májustól augusztusig bonyolító SPAR tájékoztatása szerint a hűvös, esős május 16 százalékos volumencsökkenést okozott az egy évvel korábbihoz képest, az idei június pedig egyelőre annak ellenére erősebb, hogy tavaly ilyenkor a labdarúgó-világbajnokság is pörgette a fogyasztást.

A SPAR szerint változnak a szokások, a minőségi sörök fogyasztásának előretörésével erősödik a prémiumszegmens, de a hazai kézműves sörök iránt is egyre nagyobb a kereslet.

A teljes cikk a hétfői Világgazdaságban olvasható

Kapcsolódó cikkek