A hazai e-kereskedelemre is hatással lesz a szigorított ügyfélazonosítás
A hazai online kiskereskedelmi szektorban az első néhány hónapban akár 10-15 százalékos lemorzsolódást is hozhat az online bankkártyás fizetések terén az, hogy szeptember 14-én Magyarországon is életbe lép a pénzügyi szolgáltatók szigorúbb ügyfél-azonosításra vonatkozó szabályozása – közölte a Világgazdasággal Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója.

A hazai webáruházak organikus növekedését azonban vélhetően nem töri meg a szabályozás, hiszen régiós szinten eleve alacsony belföldön a kártyás fizetések aránya, ami egyrészt a pénzügyi tudatosság alacsonyabb fokára, másrészt a webshopokkal szembeni általános bizalmatlanságra vezethető vissza. Arra lehet számítani, hogy
a hazai e-kereskedelmi piac mérete az idén megközelítheti az 500 milliárd forintot, ami azt jelenti, hogy a tavalyi 425 milliárdos forgalom után a magasabb bázison is fennmarad a 20 százalék körüli növekedési dinamika.
Ha nem is alakult át a piac a fizetési módok szempontjából az utóbbi két-három évben, némi előrelépést lehetett tapasztalni: egyes termékkörökben a korábbi 4-5 százalékról 16-18 százalékra futott fel a bankkártyás fizetések aránya az Extreme Digitalnál, a többség azonban maradt az utánvétnél és a megrendelések értékének készpénzes ellentételezésénél. Várkonyi Balázs szerint akár több hónapnak is el kell telnie, hogy a fogyasztók megértsék: a PSD2 (Revised Payment Services Directive – a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló módosított EU-irányelv) részeként bevezetendő ügyfél-hitelesítési szabályozás célja a stabilabb és biztonságosabb elektronikus fizetés.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható


