BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hazai e-kereskedelemre is hatással lesz a szigorított ügyfélazonosítás

A csaknem 500 milliárd forintos hazai online kereskedelmi piacon a közelgő ügyfél-hitelesítési szabályozás fékezheti a kártyás fizetések terjedését, pedig a részarányuk eleve húsz százalék alatti.

A hazai online kiskereskedelmi szektorban az első néhány hónapban akár 10-15 százalékos lemorzsolódást is hozhat az online bankkártyás fizetések terén az, hogy szeptember 14-én Magyarországon is életbe lép a pénzügyi szolgáltatók szigorúbb ügyfél-azonosításra vonatkozó szabályozása – közölte a Világgazdasággal Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója.

Fotó: Shutterstock

A hazai webáruházak organikus növekedését azonban vélhetően nem töri meg a szabályozás, hiszen régiós szinten eleve alacsony belföldön a kártyás fizetések aránya, ami egyrészt a pénzügyi tudatosság alacsonyabb fokára, másrészt a webshopokkal szembeni általános bizalmatlanságra vezethető vissza. Arra lehet számítani, hogy

a hazai e-kereskedelmi piac mérete az idén megközelítheti az 500 milliárd forintot, ami azt jelenti, hogy a tavalyi 425 milliárdos forgalom után a magasabb bázison is fennmarad a 20 százalék körüli növekedési dinamika.

Ha nem is alakult át a piac a fizetési módok szempontjából az utóbbi két-három évben, némi előrelépést lehetett tapasztalni: egyes termékkörökben a korábbi 4-5 százalékról 16-18 százalékra futott fel a bankkártyás fizetések aránya az Extreme Digitalnál, a többség azonban maradt az utánvétnél és a megrendelések értékének készpénzes ellentételezésénél. Várkonyi Balázs szerint akár több hónapnak is el kell telnie, hogy a fogyasztók megértsék: a PSD2 (Revised Payment Services Directive – a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló módosított EU-irányelv) részeként bevezetendő ügyfél-hitelesítési szabályozás célja a stabilabb és biztonságosabb elektronikus fizetés.

 

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.