BUX 39,240.53
-1.65%
BUMIX 3,711.97
-1.12%
CETOP20 1,829.32
-2.80%
OTP 8,422
-0.78%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.75%
-1.73%
-1.49%
ZWACK 18,550
+1.09%
0.00%
ANY 1,570
-0.95%
RABA 1,095
+0.92%
0.00%
+0.63%
-3.12%
-0.94%
OPUS 165.8
-2.01%
+5.42%
-3.90%
0.00%
-3.19%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,918
-1.75%
-1.27%
ALTEO 2,370
-0.84%
+11.76%
-1.22%
EHEP 1,130
-5.83%
-0.83%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-0.77%
0.00%
0.00%
-0.36%
+0.81%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
-0.27%
-3.12%
NAP 1,238
+1.48%
0.00%
-15.00%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

Tizedével többet költött sörre a lakosság

A szep­temberig tartó egy évben 146 milliárd forint volt a hazai kiskereskedelmi sörforgalom, ami több mint 350 millió liternek felel meg.

A múlt év októbere és ez év szeptembere között 146 milliárd forint értékben kelt el sör a magyarországi kiskereskedelemben, ami több mint 350 millió liternek felel meg – közölte a Világgazdaság érdeklődésére a Nielsen. A piackutató kiskereskedelmi indexe szerint az előbbi adatok értékben 10, mennyiségben 2 százalékos növekedést jeleznek. A két mutató közti eltérés sokkal inkább a fogyasztók minőség felé fordulásának, mint a drágulásnak tudható be. Ugyanakkor fontos hozzátenni, hogy a legutóbbi felmérések szerint a hazai sörértékesítésnek csak 65 százaléka történik a kereskedelemben, a fennmaradó 35 százalék a vendéglátóiparba, pontosabban az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő HoReCa szegmensbe kerül.

Fotó: foto:Kallus György

A sör főszezonja május és augusztus közé esik, ebben az időszakban az idén csaknem 64 milliárd forintért vásároltak sört a boltokban a Nielsen adatai szerint.

Ennek alapján tehát az év harmadára esett az egész éves értékesítés közel 44 százaléka. Az üzletméret szerinti forgalom meglehetősen koncentrált, a 400 négyzetméternél nagyobb kereskedelmi egységekben keletkezett a forgalom több mint fele. Ezen belül a szupermarketet és diszkontot magában foglaló, 401–2500 négyzetméteres kategóriára jut az értékesítés bő harmada, és ugyanennyi a kisebb alapterületű, legfeljebb 200 négyzetméteres boltokra.

A Nielsen adatai szerint a kiskereskedelmi sörforgalom csaknem 90 százalékát a hagyományos, ízesítés nélküli sörök adták. Az ízesítettek közül a citromos a legnépszerűbb 4 százalékos piaci részesedéssel. Hiába keresik egyre többen a barna- és a búzasört, a statisztika szerint az értékesítés 97 százalékát továbbra is a világos típusok teszik ki. Más megközelítésből: a gyártói márkás sörök 88 százalékot hasítanak ki értékben a kategória összforgalmából, a fennmaradó részen a saját márkás sörök osztoznak.

További részletek a Világgazdaság csütörtöki számában

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek