Kiskereskedelem

Dőlt a pénz tavaly a francia luxusmárkához

A cég igazgatótanácsa 5 euróra javasolja növelni a részvényenkénti osztalékot.

A Hermés francia luxusmárka tavalyi profitja az elemzői várakozásoknak megfelelő mértékben, 9 százalékkal, 1,528 milliárd euróra emelkedett – közölte a párizsi székhelyű divatcég szerdán.

A Hermés eladásai 15 százalékkal, 6,883 milliárd euróra bővültek az egy évvel korábbi 5,966 milliárd euróról.

A deviza árfolyam változások nélküli bevétel 12 százalékkal nőtt.

A tavalyi működési eredmény 13 százalékkal, 2,339 milliárd euróra emelkedett.

Fotó: AFP

A Hermés igazgatótanácsa 5 euróra javasolja növelni a részvényenkénti osztalékot a 2018. évi teljesítmény alapján kifizetett 4,55 euróról.

A javaslatot még a részvényesek közgyűlésének is jóvá kell hagynia.

A cég azt is bejelentette, hogy a koronavírus miatt a szárazföldi Kínában, továbbá Hongkongban és Makaón található 43 boltjából csupán négy van zárva.

Alex Dumas, a Hermés vezérigazgatója azt mondta, hogy a cég feldolgozóipari kapacitásának mintegy 80 százaléka Franciaországban található, és hogy a termelésben nincs fennakadás a koronavírus miatt.

luxusmárka Hermes bevétel divat
Kapcsolódó cikkek