Kiskereskedelem

Előremenekülnek a prémiummárkák

A válság ellenére számos luxusmárka nemhogy árengedményekkel próbálkozna, de még emeli is az árait. Bár az árak folyamatos emelése ebben a szegmensben nem szokatlan, de az igen, hogy ezt akkor teszik, amikor a luxusköltések drasztikusan visszaestek. Miért az előremenekülést választják egyes brandek? 

Azt hihetnénk, egy mostanihoz hasonló válságos helyzet, amikor egész iparágak szenvednek látványos visszaesést, alkalmas arra, hogy egyébként borsos árú termékekhez jóval olcsóbban hozzájussunk, de sok esetben erről szó sincs. A német Die Welt újságírója járt utána a jelenségnek és az okoknak.

Igaz, hogy jó néhány ruházati márka és webáruház akár 70 százalékos árengedménnyel kínálja dizájnerek termékeit, néhány tervező azonban homlokegyenest ellenkező utat választott a viszontagságos időkben:

nemhogy nem engednek az áraikból, de adott esetben még emelnek is. Májusban a Chanel azt közölte, hogy a pandémia hatásait ellensúlyozandó, 5 és 17 százalék közötti áremelést tervez bizonyos táskáinál.

Fotó: AFP

A francia divatház példáját követi a Louis Vuitton is, az ő táskáik szintén jóval többe kerülnek most, mint tavaly októberben. Egyes Gucci-termékek esetében pedig, amelyeket az Egyesült Királyságban, Kínában és Olaszországban forgalmaztak, 5–9 százalékos áremelkedést regisztrált a Jefferies amerikai piackutató cég.

Abban persze semmi szokatlan nincs, hogy a luxusmárkák piacán, csakúgy, mint bárhol máshol, árakat emelnek. Sok brand évente akár kétszer is emel árat, egyrészt azért, hogy az inflációval lépést tartson, de sokan azt meghaladó mértékben is növelik az árakat

– idézi a Die Welt Oliver Merkelt, a Bain & Company luxuscikkekkel foglalkozó részlegének vezetőjét. Ez azt is jelenti, hogy a népszerű luxustermékek ára a tíz évvel ezelőttinél lényegesen magasabb most.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja!

prémiummárkák áremelés luxusmárkák divat
Kapcsolódó cikkek