Kína a luxustermékek legnagyobb felvevőpiaca lehet öt év múlva.
MTI
2020.12.22, 16:46
Megosztom a cikket
Kína lehet a luxustermékek legnagyobb felvevőpiaca öt év múlva – áll a Bain & Company tanácsadó cég és az Alibaba Csoporthoz tartozó Tmall e-kereskedelmi platform közös jelentésében.
A pandémia miatti gyenge évkezdet ellenére az idén a luxustermékek értékesítése 48 százalékkal, mintegy 346 milliárd jüanra (53 milliárd dollár) nő az ázsiai országban.
Kína ezzel mintegy megkétszerezte, a tavalyi 11 százalékról 20 százalékra növelte részesedését a luxustermékek globális piacán.
A jelentés szerint Kínában a luxustermékek iránti keresletnövekedésért az Y generáció (az 1984 és 1994 között), valamint a Z generáció (a 1995 és 2009 között születettek) a felelős. A Bain egy korábbi jelentése szerint hat év növekedés után az idén 23 százalékkal, 217 milliárd dollárra eshet a luxustermékek globális eladása a koronavírus-járvány miatt.
Amennyiben beigazolódik a várakozás, akkor az idei lesz az első csökkenés az ágazatban 2009 óta, amikor az értékesítés 9 százalékkal esett, de a következő évben már jelentős növekedés következett be. A Bain azzal számol továbbá, hogy
a luxustermékek gyártóinak nyeresége az idén 60 százalékkal zuhan, és jövőre ennek csupán a felét sikerül visszanyerniük.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.