Kiskereskedelem

A Hermés forgalmára is rányomta bélyegét a járvány

Csökkent a luxusmárka profitja tavaly.

Csökkent a Hermés francia luxusmárka profitja tavaly, részben a koronavírus-járvány miatt visszaesett forgalom hatására.

A párizsi székhelyű divatcég pénteki közlése szerint adózott eredménye 9 százalékkal 1 milliárd 390 millió euróra esett.

A működési eredmény 11,5 százalékkal, 2 milliárd 70 millió euróra zuhant.

A Hermés tavalyi bevétele 7 százalékkal 6 milliárd 390 millió dollárra zsugorodott. A devizaárfolyamok változásának hatását kiszűrve a cég bevétele 6 százalékkal csökkent.

Fotó: AFP / Pan weijun / Imaginechina

A Hermés közleményében hangsúlyozta, hogy a második fél évben már nőttek a bevételei, elsősorban a legfontosabb piacának számító Ázsiában.

A cég bevétele az ázsiai és csendes-óceáni térségben (Japánt nem számítva) 14,4 százalékkal nőtt árfolyamváltozás nélkül számolva, miközben Európában 23,6 százalékkal, Észak- és Dél-Amerikában pedig 20,5 százalékkal esett.

A Hermés igazgatótanácsa az előző két évhez hasonlóan, 4,55 euró kifizetésére tett javaslatot részvényenként a tavalyi eredmények alapján.

luxusmárka divatipar Hermes koronavírus luxusipar
Kapcsolódó cikkek