Kiskereskedelem

A súlyzókészlet vitte a prímet

Harminc–ötven százalékkal emelkedett a lakásban is használható kardiogépek iránti érdeklődés tavaly, a Decathlon például ezerrel több futópadot adott el.

Minden, a Világgazdaság által megkérdezett sporteszköz-forgalmazó arról számolt be, hogy a tavaly márciusban kitört koronavírus-járvány következtében nagymértékben emelkedett az otthoni körülmények között is használható sporteszközök forgalma.

Számottevően, 30-40 százalékkal nőtt az otthoni fitneszeszközök iránt a kereslet 2020-ban

– mondta Kürthy István, a Pán-Trade Kft. ügyvezető igazgatója. A vásárlók jellemzően 10–30 ezer forintot költöttek sporteszközökre. Leggyakrabban kézi súlyzót, súlyzókészletet, kézi tárcsákat vásároltak, de keresettek voltak a kardiogépek, a szobakerékpárok és az elliptikus trénerek is.

A keresletnövekedés mögött elsősorban az áll, hogy a pandémia miatt 2020-ban a fitnesztermek az év jelentős részében zárva voltak – mondta az ügyvezető. A Pán-Trade Kft. az Opten adatai szerint 2019-ben egymilliárd forint feletti nettó árbevételt ért el, ami egy év alatt 51 százalékos növekedés volt, a 2020-es adatok még nem nyilvánosak. A Pán-Trade Kft. edzőtermeknek is ad el kondigépeket, de azok Kürthy István szerint most jellemzően nem fejlesztik eszközparkjukat, hiszen igen nagy az árbevétel-kiesésük.

Fotó: Pixabay

A Decathlonokban szintén megugrott a sporteszközök iránti érdeklődés:

a társaság üzleteiben 2020-ban csak futópadból közel ezer darabbal többet adtak el, mint egy évvel korábban, és elkelt több mint 5500 állóképességet növelő termék is

– válaszolt lapunk megkeresésére Herczeg Lilla, a sportáruházlánc kommunikációs igazgatója. Kelendők voltak a kosárlabdapalánkok, a pingpongasztalok és a kerékpárok is.

A világjárvány első hullámában a fitnesztermek bezárása miatt és a korlátozások bevezetésével szinte pár nap alatt minden otthon használható fitnesztermék elfogyott a sportáruházból, ez még minket is meglepett

– mondta Herczeg Lilla. A készletek utánpótlása számos nehézséget okozott. Tavaly a legkedveltebb futópad 220 ezer forintba került, míg 2019-ben egy 139 ezer forintos futópad volt a slágertermék a kardioeszközök között. A súlyzókészletek közül a 20 kilogrammos szettből kelt el a legtöbb, ezek ára nem éri el a húszezer forintot, a szobakerékpárok közül pedig az egyik, mintegy 35 ezer forintos alapdarabra nőtt meg legjobban a vásárolói igény.

A Decathlon áruházakat működtető Tízpróba Magyarország Kft. árbevétele 2019-ben 64 milliárd forint volt, a 2020-as év beszámolói körülbelül két hét múlva lesznek elérhetők

– mondta Herczeg Lilla.

A Vatera online piacterén tavaly március és december vége között az öt legnépszerűbb sporthoz kapcsolódó eszköz a légpuska, a focimez, a gyerekkerékpár, a súlyzó és az airsoft sportfegyver volt – közölte kérdésünkre a Vatera. Gyermekkerékpárra a vevők átlagosan 18 ezer forintot szántak, focimezre ötezer forintot, airsoft fegyverekre pedig 34 ezer forintot.

A bezártság miatt az eMagon is jóval többen érdeklődtek a sportszerek iránt. 2019-hez képest tavaly 54 százalékkal több terméket értékesítettek a sporteszközök kategóriájában – válaszolt a webáruház a Világgazdaság kérdésére. 2020-ban a top öt termék között a szobakerékpár, a futópad, a haspad, a súlyzó és a vibrációs tréner szerepelt. Aki nem akart sportolás nélkül maradni a koronavírus-járvány alatt, az szobakerékpárra valamivel több, mint 28 ezer forintot szánt, haspadra mintegy 14 ezer forintot költött, a futópadért pedig átlagosan 113 ezer forintot fizetett.

Pán-Trade Kft. Vatera sporteszköz Decathlon eMag
Kapcsolódó cikkek