Kiskereskedelem

Most indul a Campona felújítása

Hárommilliárd forintból felújítják és modernizálják a Campona bevásárlóközpontot májustól, ahol a Tropicarium most hosszabbított szerződést, és újabb mágnesbérlőkre is számít az üzemeltető.

Májusban indul a Campona felújítása, a több mint 20 éve nyílt budafoki bevásárlóközpont megszépítésére és modernizálására mintegy hárommilliárd forintot szán tulajdonosa, a CPI Property Group – közölte a Világgazdaság kérdésére a beruházást bejelentő pénteki sajtóbeszélgetésen a CPI Hungary Kft. országigazgatója, Gereben Mátyás.

Mint megtudtuk, a Campona bővítése lekerült a napirendről, az ingatlant 2017-ben megvásárló CPI-csoport eredetileg 30 ezer négyzetméterrel tervezte bővíteni a 41 ezer négyzetméteres komplexumot.

Az időközben megváltozott piaci helyzet, illetve a pandémia időszakában felgyorsult változások, új vásárlói szokások és a szabadidő eltöltésének új formái az elmúlt három évben a tervek többszöri átformálására és finomhangolásokra késztették az üzemeltetőt és a tulajdonost.

A több mint két évtizede üzemelő ingatlan ráncfelvarrása mindenképpen időszerűvé vált.

Megújulnak a bejáratok, a bevásárlótér és az ételudvar, valamint a mosdók. Körülbelül 10 ezer négyzetméternyi terület kap új burkolatot, 4,5 ezer négyzetméternyi álmennyezetet cserélnek. Húsz relaxzónát alakítanak ki a házban, amely LED-es világítást kap. Az ételudvar befogadóképessége nő, az eddigi 275 helyett akár 415 vendég fogadására is alkalmas lesz – tájékoztatott Flasch Judit, a Campona ingatlangazdálkodási vezetője.

[enews_gallery id='3728440']

A felújítási munkálatok májusban kezdődnek, a teljes beruházás jövőre zárul, de a bevásárlóközpont mindvégig üzemel. Sőt, új bérlőkkel is tárgyalnak, nyáron nyit meg egy újabb, 1600 négyzetméteres fitneszterem. Gereben Mátyás kérdésünkre elmondta, hogy a Tropicarium újabb tíz évre leszerződött a Camponába.

A nyitáskori bérlői összetétel – 60 százalék divat, 10 százalék vendéglátás, 10 százalék szolgáltatás, 10 százalék szórakoztatás, 10 százalék hipermarket – frissítésre szorul. A koncepció modernizálása során a szabadidős szolgáltatások és az élményközpontú kínálat van a fókuszban, miután a bevásárlóközpont nemcsak a környék, hanem a tágabb régió lakosságára, vásárlóközönségére és családjaira is épít.

A gyerekkel érkező látogatók érdekében több játszósarkot alakítanak ki, a tartózkodási időt a komfortelemekkel és a szolgáltatások komplexitásának növelésével is szeretnék fokozni. Bár az e-kereskedelem a pandémiás időszak egyik nyertese, a kiskereskedelmi bérlők nem akarják feladni az üzlethelyiségeiket, a vevők számára továbbra is fontos a fizikai jelenlét.

A CPI nem kívánja értékesíteni a Camponát a felújítás után sem, egy ilyen ügyletre amúgy sem lenne most ideális a piac, de a társaság hosszú távú ingatlanbefektetőként kezeli a bevásárlóközpontot,

amelynek modernizálása és minél hatékonyabb működtetése a célja – jelezte Gereben Mátyás.

A műszaki felújítás révén várhatóan 15-20 százalékkal mérséklődik az épület fenntartási költsége, a rezsicsökkentést is eredményező beruházással a fenntarthatóság növelése és a károsanyag-kibocsátás megszüntetése is célja a tulajdonosnak.

A három éve tervezett beruházásra most érkezett meg a tulajdonos cég engedélye, ez egyben szimbolikus jelentőségű is, hiszen a bevásárló- és szórakoztató-központok jövőjébe vetett hitet tükrözi.

felújitás Campona CPI Hungary Kft.
Kapcsolódó cikkek