BUX 43,870.47
+0.93%
BUMIX 3,766.54
-0.91%
CETOP20 1,824.74
0.00%
OTP 9,168
+2.67%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.29%
-0.99%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,585
+2.92%
RABA 1,125
-0.88%
+0.99%
-0.32%
-0.66%
-2.33%
OPUS 150.8
-1.95%
0.00%
-1.25%
0.00%
-0.36%
OTT1 149.2
0.00%
-1.33%
MOL 2,934
+1.17%
DELTA 39.05
+0.64%
ALTEO 2,750
-1.08%
0.00%
+0.23%
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
+2.54%
-2.86%
0.00%
-2.69%
+0.42%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
0.00%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Kiskereskedelem

Idén is nehezebben juthatunk új kerékpárhoz

A négy nagy magyarországi kerékpárgyártó mindegyikének nőtt tavaly az árbevétele, közülük ismét az Accell Hunland Kft. érte el a legnagyobb bevételt, 111,7 milliárd forintot. A cég egyébként 2019-ben lépte át először a százmilliárdos árbevételt, 104 milliárd forinttal. Az Accell adózott eredménye azonban 2,7 milliárd forintos veszteséget mutat.

A vállalat vezérigazgatója, Vass Attila korábban arról tájékoztatta a VG-t, hogy tavaly a járvány miatti lezárások jelentősen csökkentették az eladásaikat a legfontosabb nyugat-európai piacaikon, ugyanakkor a sportolási lehetőségek beszűkülése és a szabadtéri sportolás engedélyezése növelte a kerékpárok iránti keresletet, így az első féléves, a vártnál kevesebb eladást 2020 második fél évében sikeresen pótolták.

A gyártó a 27 ezer négyzetméteres tószegi üzemében tavaly készítette el a hárommillio­modik kerékpárt.

A hazai gyártók közül a második legnagyobb árbevételt a Gepida kerékpárokat készítő Olimpia Kerékpárgyártó Kft. érte el, 4,87 milliárd forinttal. A cég két veszteséges évet követően tavaly 90 millió forintos nyereséget ért el. A Neuzer árbevétele alig maradt el az Olimpiáétól:

4,7 milliárd forint volt, a nyeresége azonban 252 millió forintot ért el, több mint kétszer akkorát, mint 2019-ben, amikor 122 millió forint volt. A Csepel Zrt. 2,6 milliárd forintos árbevétellel és 118 millió forintos nyereséggel zárta a tavalyi évet.

Fotó: Mónus Márton / MTI

A járvány hatására 2020-ban megugrott a kerékpározási kedv a lakosság körében, így a kerékpárok iránti kereslet is, ennek következtében a hazai gyártó kisöpörte a raktárait. Sipiczki Róbert, a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) elnöke idén márciusban lapunknak elmondta,

az előzetes becslések szerint tavaly körülbelül 265 ezer kerékpárt értékesítettek Magyarországon a kereskedők – míg 2019-ben 230 ezret. A kereslet

növekedése miatt valójában ennél többet is el tudtak volna adni, de a leállások miatti globális logisztikai problémák a kerékpáripart is fékezték. A gyártásban is jelentős csúszás alakult ki, és a költségek is nőttek.

Tavaly a járvány miatti korlátozások, idén az alkatrészhiány fékezi a magyarországi kerékpárgyártást – ez egyébként globális szinten is elmondható. Az Olimpia Kerékpár Kft. üzemének például már kétszer is le kellett állnia idén az alkatrészhiány miatt, holott akkora a rendelésállománya, hogy 2021-re 7 milliárd forintos bevételt tervezett a cégvezetés. Berkes György, a cég ügyvezetője korábban arról számolt be a Világgazdaságnak, hogy ű

az alkatrészhiány miatt a rendeléseknek valószínűleg csak a kétharmadát tudják majd teljesíteni, így nagyjából 5 milliárd forint körüli bevétel lehet reális 2021-ben.

Az Accell Hunland Kft. ügyvezető igazgatója is a gyártásukat hátráltató alkatrészhiány miatti nehézségeket ecsetelte lapunknak, és arról is beszámolt, hogy nemcsak a beszállítók elmaradásai okoznak gondot, hanem a globális konténerhiány és a szállítmányozók kapacitásának szűkössége is.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek