BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A magyarországi Tesco állítja: hétszáz alaptermék árát tartja alacsonyan

Míg az angliai Tesco több mint ezer alapvető élelmiszer árát befagyasztotta, addig a kiskereskedelmi áruházlánc magyarországi leányvállalata hűségprogrammal, nyugdíjaskedvezménnyel és vasárnapi akcióval próbál a vevők kedvében járni a nehéz időkben.

Több mint ezer alapvető élelmiszer árát fagyasztja be az Egyesült Királyságban a Tesco – számolt be róla az egyik legnagyobb brit napilap, a The Sun. Az angliai székhelyű nemzetközi kiskereskedelmi áruházlánc ezzel próbál a vásárlóknak lehetőséget adni, hogy kevesebbet költsenek az év végéig, főleg a karácsonyi ünnepekre készülődve. A szigetországiak 2023. január 3-ig rögzített áron vásárolhatják meg kedvenc termékeiket.

 Az árstopos termékek értékesítése tetemes veszteséget okoz a kiskereskedőknek, ezért nehezen elképzelhető az angliaihoz hasonló árbefagyasztás.
Fotó:  Kallus György / Világgazdaság

Korábban egy másik angol szupermarket-hálózat, az 1899-ben alapított Morrisons is hasonlóan cselekedett, amikor 150 alapvető cikkének, köztük a csirkemellnek, burgonyának, kenyérnek, valamint a paradicsomos babkonzervnek, illetve több zöldségnek és gyümölcsnek az árát befagyasztotta. 

A Morrisons másképpen is segíti vásárlóit, több üzletében bevásárlókocsikba gyűjtötték össze a legalapvetőbb termékeket 33,40 font (16 ezer forint) értékben, a trolit pedig bárki egyből a kasszához tolhatja.

A VG megkérdezte a Tesco magyarországi leányvállalatát, hogy itthon várható-e hasonló intézkedés. A sajtóosztálytól a következő választ kaptuk: „Az egyesült királyságbeli és a közép-európai piacaink eltérő szerkezetűek, és mások a vásárlási szokások és dinamikák, amelyek eltérő megközelítést kívánnak meg, de a cél ugyanaz: segítsünk a vásárlóknak egyensúlyban tartani háztartási kiadásaikat. Magyarországon üzleteinkben és online is éppen ezért árgarancia felirattal jelöljük azokat a termékeket, amelyeknek az árát tartósan alacsonyan tartjuk. Ez közel 700 alaptermék, illetve olyan árucikk, amelyeket a vásárlók gyakran keresnek. Ezeknek az árát minden héten ellenőrizzük, és vállaljuk, hogy

ha valahol a vásárló olcsóbban vásárolta meg a termékeket, akkor a különbözetet visszafizetjük.”

A közlemény kitér arra is, hogy a bevásárlás olcsóbb lehet Clubcard kártyával, majd kiemeli, hazánkban 1,5 millió aktív Clubcard-tag van. 

A magyar Tesco október 2-án indította  VasárnAPP programját, amelyben a vásárlók 5 százalék kedvezményt kapnak vásárlásuk összegéből, ha fizetéskor beszkennelik Clubcard alkalmazásuk erre jogosító kuponját. 

A  nyugdíjasok minden kedden szintén 5 százalék kedvezményt kapnak a végösszegből, ha használják a hűségkártyájukat. Ez több mint 2,5 millió embert érint az országban, akik közel 200 üzletükben élhetnek a lehetőséggel.

Zsugorodik a Tesco profitja is, nehéz időkre számítanak

A Tescót is megcsapta a recesszió szele, üzemi nyeresége 10 százalékkal olvadt.

Érdemes azt is megjegyezni, hogy az árstopos termékek, a kristálycukor, búzafinomliszt, finomított napraforgó-étolaj, házi sertéscomb, csirkemell, csirke far-hát, csirkehát, csirkefar, csirkeszárnyvég és az ultramagas hőmérsékleten hőkezelt, 2,8 százalék zsírtartalmú tehéntej értékesítése tetemes veszteséget okoz a kereskedőknek, így a magyarországi Tescónak is. Jelentős az árkülönbség ugyanis a beszerzési és a rögzített értékesítési ár között, azaz a kereskedők jóval magasabb áron szerzik be ezeket a cikkeket, mint amennyiért az üzleteikben árusítaniuk kell.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.