A Bud Light eladásai májusban visszaestek, és már nem ez a márka a legkelendőbb sör az Egyesült Államokban. A Bud Lightot gyártó és forgalmazó Anheuser-Busch InBev (ABI) 297 millió dollár értékben adott el Bud Lightot a május 28-ig tartó négy hétben, ami 23 százalékos visszaesés az előző év azonos időszakához képest a Circana fogyasztói magatartást elemző cég adatai szerint. A Modelo Especial májusban előzni tudott 333 millió dolláros eladással, ami 15 százalékos növekedés 2022-hez képest.

 

A Bud Light eladásainak visszaesése a Dylan Mulvaney transznemű aktivistával és színésznővel történt félresikerült promóció után következett be, amely után sokan a népszerű sör bojkottjára szólítottak fel.

A vállalat kísérlete, hogy elhatárolódjon a kampánytól, ráadásul újabb visszhangot váltott ki, ezúttal az LMBTQ+ közösségből, és egyes bárok az összes Anheuser-Busch-terméket levették a kínlatról.

Az biztos, hogy a Bud Light még mindig óriási népszerűségnek örvend, és az év eddigi részében több dobozt adott el, mint bármelyik versenytársa, de a Mulvaney-fiaskó azzal fenyeget, hogy ez megváltozik

– állítja az alkoholszektort elemző Bump Williams Consulting.

Május előtt a Bud Light volt a legkelendőbb sör, és ha sikerül megfordítani az eladások csökkenését, akkor a márka visszaszerezheti az első helyet – tette hozzá az elemzőcég. A Modelo Especial egy pilsner típusú láger, amelyet csaknem száz évvel ezelőtt vezettek be Mexikóban. A Constellation Brands 2013-ban vásárolta meg a Modelót, ráadásul épp az ABI-tól. Azóta a Constellation vezető márkaként támogatja a Modelo sörök forgalmazását.


Májusban a legkelendőbb sörmárkák az alábbiak voltak:

– Modelo Especial (333,1 millió dollár forgalom)
– Bud Light (297,3 millió dollár)
– Michelob Ultra (267,6 millió dollár)
– Coors Light (241 millió dollár)
– Miller Lite (216,4 millió dollár)