Bár még bő egy hónap van hátra az iskolakezdésig, a kiskereskedelmi láncok közül több hetek óta árulja a tanszereket – ennek pedig az az egyszerű oka, hogy a boltok úgy látják, már most is van igény a termékekre. Az igazi harc ezekben a napokban indul a vásárlókért.

tanszer
Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Hasonlóan a korábbi évekhez, az idén is július második felében kezdtük a tanszerek értékesítését minden üzletünkben. Mi azt tapasztaljuk, hogy vásárlóink már májustól keresik az iskolakezdéshez kötődő termékeket, például iskolatáskát, de természetesen a legnagyobb forgalomra augusztus végén számítunk

– írta az Auchan, amelynél a legkeresettebb termékek az iskolatáska mellett a füzetek, a papíráruk, az írószerek és az iskolaszerek.

A cégnél megjegyezték, több mint 400 terméket a tavalyival megegyező vagy annál alacsonyabb áron kínálnak, a felmérésük pedig azt mutatja, hogy 2022-ben minden negyedik vásárló náluk szerezte be az iskolakezdéshez szükséges kellékeket.

Jó néhány termék ára nem változott tavaly óta

A napokban a Lidlnél is megjelent az iskolakezdési katalógus, július 27-től pedig csaknem 200, az oktatáshoz kapcsolódó termék érhető el a boltokban. Többhöz – például a színes ceruzákhoz, a temperákhoz, a vonalzókhoz, a festékekhez, az író- és rajzlapokhoz, a gyűrűs mappákhoz, a körzőszettekhez – a tavalyival megegyező áron lehet hozzájutni.

„Tapasztalataink alapján a vásárlók leginkább a különféle írószereket, a széles füzetválasztékot, a tolltartókat és a csomagolástechnikai eszközöket keresik, de a szintén népszerű ergonomikus iskolatáskák, hátizsákok, uzsonnásdobozok, kulacsok, LCD-írótábla és több könyv is kikerül áruházaink polcaira” – emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Pillangós ágyneműhuzat és AirPods is tartozhat az iskolakezdéshez

Keddtől a Tesco is megkezdte a Velünk jól indul a suli kampányát, 16 oldalas akciós újságban kínálja termékeit, a megszokott eszközökön túl ruházati cikkeket és pillangós ágyneműhuzatot is hirdetve, bár azt nehéz elképzelni, hogy utóbbinak mi köze az iskolakezdéshez.

A SPAR boltjaiban az Újra vár a suli kampány zajlik, amelynek keretében a tanszerek mellett új Apple AirPods 2. generációs vezeték nélküli fülhallhatót is vásárolhatnak a szülők az iskolatáskák és a füzetek, tollak mellé.

Az augusztusinál csak a decemberi forgalom a nagyobb

A Központi Statisztikai Hivatal kiskereskedelemre fókuszáló adatain az látszott az elmúlt években is, hogy a könyv, újság, papíráru szektorban júniustól emelkedésnek indult a forgalom, augusztusban tetőzött, szeptemberre alaposan csökkent, majd decemberben, a karácsonyi időszakban megdöntötte az éves csúcsokat.

Szakértők azzal számolnak, hogy ez a forgatókönyv az idén sem lesz másképp, különösen akkor, ha beigazolódik a kormány várakozása, tehát már októberben egy számjegyűre csökken az