Novemberben kezdődik a játékpiac legerősebb időszaka, a karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik az éves forgalom 40 százaléka – ezt a Regio Játék írja keddi közleményében.

 

Ennek apropója, hogy a teljes egészében magyar tulajdonú, itthon 20 százalékos részesedésével piacvezető játékforgalmazó 2300 fő részvételével friss kutatást végzett a témában. Ennek eredménye azt mutatja, hogy az előrejelzése szerint 3,5, illetve 10 százalék növekedés mellett 15 500 forintos online és 12 ezer forintos hagyományos bolti kosárértékekre lehet számítani a játékvásárlásokban. 

A kereskedőnél a legnépszerűbb idei kategóriák a társasok, a kreatív-, a fejlesztő- és az építőjátékok. A LEGO és más építőjátékok, valamint az autók, a kirakósok és a játékbabák is közkedvelt meglepetésnek számítanak. Az internetes vásárlás egyébként még mindig felfelé ívelő fázisban van, idén 16 százalékkal nőtt a cég online tranzakciószáma.

A karácsonyi időszakban akár négy-ötszörös forgalomnövekedéssel is lehet számolni. „A karácsonyi játékvásárlás egyik fontos jellemzője, hogy erre az ünnepre tartogatják a szülők a legnagyobb értékű ajándékokat, ráadásul a gyerekek ilyenkor akár 3-4 játékot is kaphatnak egyszerre” – mondta Gyaraki Dávid, a Regio Játék ügyvezető helyettese.

Az igazi roham november közepén kezdődik. Tízből hatan indulnak a beszerző körútra ebben a hónapban, tízből ketten már októberben letudták a vásárlást. Decemberben így a válaszadók csupán 10 százalékának kell ajándékot keresnie. A novemberi vásárlási lázat a Black Friday pörgeti fel évek óta. A Regio Játék felmérése alapján minden második 14 éven aluli gyermek több, mint három ajándékot fog kapni idén karácsonyra. Ők leginkább játékot, könyvet és ruhát találnak majd a csomagolópapír alatt. Egy társas tökéletes választás, hiszen fejleszti a problémamegoldási és szociális készséget, javítja a koncentrációt, megmozgatja a képzelőerőt, megtanít a sportszerűségre, az információk feldolgozására és a kritikus gondolkodásra is.

Gyaraki Dávid arról is beszámolt, hogy tízből nyolc családnak nehézséget okoz a karácsonyhoz köthető többletkiadás, amelynek nagy részét az ajándékok és az élelmiszerek teszik ki. A kutatásban résztvevők egynegyede a család felnőtt tagjait egyáltalán nem, ugyanennyien pedig kis értékben ajándékozza meg. Az összes ajándékra így is a válaszadók 35 százaléka 40–80 ezer forint közötti összeget, 20 százaléka pedig 80 ezer forintnál is többet áldoz.