BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Exkluzivitás csak előfizetéssel

Csak a UPC-vel szerződött és pluszelőfizetést vállalók jutnak hozzá egyelőre az exkluzív közvetítési jogokkal tegnap adást kezdett Sport 1 csatorna programjához. A milliárdos beruházáshoz tíz évre szóló tervet készítettek. A nem olcsó direkt műholdvevő egységekből eddig 15 ezer darabnál is többet helyeztek ki.

Több milliárd forint beruházással (saját digitális stúdió és technika, drága közvetítési jogok) bocsátotta útjára a legnagyobb magyarországi kábeltévé-szolgáltató leányvállalata, a UPC Műsorkészítő Rt. a Sport 1 nevű csatorna programját. A 12 órás műsoridőben exkluzív közvetítések -- hazai és angol, spanyol, olasz futball, kosárlabda, jégkorong, kézilabda külföldről -- lesznek láthatóak.

A program negyven százaléka saját műsorrendű, nagy hányadában a foci NB 1-es mérkőzések közvetítéséből áll. A UPC a Magyar Televízióval (MTV) megosztva a nyáron nyerte el az élő közvetítések jogát; a három évre szóló (további két esztendőre opcióval kiegészített) csomag ára közel 45 millió márka, amelyen információnk szerint körülbelül 60-40 százalékban osztozik a UPC és az MTV. Eddig a tíz százalékra rúgó szerződéskötési hányadot és az első szezon jogdíját kellett kifizetniük -- tudtuk meg tegnap Borsány Andrástól, a UPC Műsorkészítő Rt. ügyvezető igazgatójától.

A társaság tíz évre szóló üzleti tervet készített, félidőben várják a "termőre fordulást". A Sport 1-hez két módon juthatnak hozzá a nézők. A UPC kábelrendszerére előfizetők -- bármely programcsomag mellé -- bruttó kétezer forintért vehetik meg a tematikus csatorna nézésének jogát.

Mások a UPC Direct nevű digitális, kódolt, akár nyolcvan csatornát továbbító szolgáltatás mellé rendelhetik meg havi két és fél ezerért. Utóbbi nem olcsó mulatság: 14 ezer forintot letétbe kell helyezni, amelyet az előfizetés megszűntekor kamat nélkül ad vissza a UPC; 3500 forint a kártyaaktiválási díj, továbbá 12 ezer forint a parabolaantenna és a beltéri egység beszerelése. Ennek ellenére eddig 15 ezernél több egységet helyeztek ki szeptember elseje óta.

A jelenleg körülbelül 550 ezer háztartást bekábelezett UPC műsorkészítő leányvállalata a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően szponzorációból számít kereskedelmi bevételre. Ennek növekedéséhez azonban szükség van a minél nagyobb nézőtáborra. Később tervezik a jogok eladását más kábelszolgáltatóknak is -- mondta Mátrai Gábor közép-európai üzletfejlesztési igazgató --, de egyelőre megtartják a kizárólagosságot maguknak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.