Újabb terminált kell építeni a prágai repülőtéren, mert az 1997-ben átadott két új utasterminál nem képes a növekvő forgalom ellátására. A gépforgalom nem sokkal nagyobb, mint tíz éve volt (évi 90 ezer gépmozgás -- start és leszállás -- van, és a repülőteret 180 ezerre méretezték), de a gépek nagyobbak lettek, több utast szállítanak. Miután a prágai repülőtér legnagyobb használója, a CSA tagja lett a Sky Team nemzetközi légiforgalmi szövetségnek, még nagyobb utasforgalomra lehet számítani.
A cseh repülőtéri igazgatóság (CeSL) vezérigazgatója szerint 2010-ig 10 milliárd koronáért bővítik tovább a prágai repülőteret, ennek a felét a harmadik utasterminálra költik. Az utasszám az idén 5,8 millió, a tavalyinak az ötödével több, 2005-ben várhatóan 8,7 millió, az évtized végén 11 millió lesz. A harmadik terminál építése 2002-ben kezdődik, már most tárgyalnak a bankhitelekről. A repülőtéren 2001. májusban többszintes új parkolóhely nyílik, és az egyik régi helyén új szálloda épül. Bár a CeSL állami vállalat, az állam nem támogatja a prágai repülőtéri beruházásokat, annak ellenére, hogy a prágai bevételből a veszteséges cseh repülőtereket (Ostrava-Mosnov, Brno-Turany, Karlovy Vary) is dotálni kell. A várható megoldás a prágai reptér magánosítása lesz, amiről elvileg már döntött is Jaromír Schling közlekedési miniszter. (Právo)