Újabb terminált kell építeni a prágai repülőtéren, mert az 1997-ben átadott két új utasterminál nem képes a növekvő forgalom ellátására. A gépforgalom nem sokkal nagyobb, mint tíz éve volt (évi 90 ezer gépmozgás -- start és leszállás -- van, és a repülőteret 180 ezerre méretezték), de a gépek nagyobbak lettek, több utast szállítanak. Miután a prágai repülőtér legnagyobb használója, a CSA tagja lett a Sky Team nemzetközi légiforgalmi szövetségnek, még nagyobb utasforgalomra lehet számítani.
A cseh repülőtéri igazgatóság (CeSL) vezérigazgatója szerint 2010-ig 10 milliárd koronáért bővítik tovább a prágai repülőteret, ennek a felét a harmadik utasterminálra költik. Az utasszám az idén 5,8 millió, a tavalyinak az ötödével több, 2005-ben várhatóan 8,7 millió, az évtized végén 11 millió lesz. A harmadik terminál építése 2002-ben kezdődik, már most tárgyalnak a bankhitelekről. A repülőtéren 2001. májusban többszintes új parkolóhely nyílik, és az egyik régi helyén új szálloda épül. Bár a CeSL állami vállalat, az állam nem támogatja a prágai repülőtéri beruházásokat, annak ellenére, hogy a prágai bevételből a veszteséges cseh repülőtereket (Ostrava-Mosnov, Brno-Turany, Karlovy Vary) is dotálni kell. A várható megoldás a prágai reptér magánosítása lesz, amiről elvileg már döntött is Jaromír Schling közlekedési miniszter. (Právo)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.