BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eladták a Magyar Hírlapot

A Jürg Marquard Media eladta a Magyar Hírlap kiadói részvénytársaságot a Ringier-H Kft.-nek -- jelentették be tegnap. A két svájci cég -- amiként azt a Világgazdaság a nyáron megírta -- csaknem két éve tárgyalt erről. A Magyar Hírlap, a Mai Nap és a nyomda értéke piaci becslések szerint 3 milliárd forint körüli.

Egyetlen kézbe került a magyarországi bulvárlappiac legnagyobb szelete azzal, hogy a Ringier-H a Blikk mellé megszerezte a Mai Napot (a svájci cégé még a Nemzeti Sport). Az üzlet célja valószínűleg éppen ez volt, a Magyar Hírlap ugyanis veszteséges: a két újságot és a nyomdát magában foglaló társaság 1999-es 3,4 milliárd forint nettó árbevétel mellett 106,7 millió veszteséget szenvedett el, és piaci pozíciója valószínűleg az idén tovább romlott. A Magyar Hírlap eladott példányszáma 34 ezer, szeptemberig listaáron 1,4 milliárd forint reklámbevétele volt, ám információnk szerint a tényleges összeg ennek körülbelül fele. A Mai Napé tarifaáron 1,1 milliárd volt.
Az adásvételi szerződésen október 1-jei dátum lesz, amelynek oka az, hogy szeptember végéig állnak rendelkezésre mérlegadatok. Jürg Marquard garanciát vállalt arra, hogy októberre, novemberre nem következett be az addigi tendenciától eltérő változás.
A Ringier a szerződésben nem vállalt kötelezettséget egyik újság megtartására sem, három-négy hónap múlva először a Mai Nap, ezután a Magyar Hírlap sorsáról dönt az új tulajdonos.
A Magyar Hírlap pozíciójának romlásáról árulkodik az úgynevezett CPT-adat: ezer olvasó elérésének reklámköltsége a korábbi 5-5,5 ezer forintról majdnem 10 ezerre emelkedett. A lapot fejleszteni akarja új tulajdonosa, kétségesnek tűnik viszont a Mai Nap jövője; a bulvárlappiac összolvasótábora ugyanis lényegében nem változott ahhoz képest, amikor öt újság versengett egymással.
A vételárról nem nyilatkoznak a felek, megkérdezett szakértők szerint legfeljebb 3 milliárd forintot érhet a Ringier-nek a Magyar Hírlap kiadói rt. Jürg Marquard az eladással átalakította portfólióját: befektetései centrumában ezután magazinjai (Joy, CKM, a Playboy, Men's Fitness, Shape és Fitt Mama, valamint a kiadás előtt álló Madame Figaro) állnak, és megtartja 15 százalék részesedését a Sláger Rádióban.
A Ringier piaci részesedése a Szonda Ipsos adatai szerint a lakosságra vetített olvasótábor alapján körülbelül 15 százalék lett.




Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.