BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Eladták a Magyar Hírlapot

A Jürg Marquard Media eladta a Magyar Hírlap kiadói részvénytársaságot a Ringier-H Kft.-nek -- jelentették be tegnap. A két svájci cég -- amiként azt a Világgazdaság a nyáron megírta -- csaknem két éve tárgyalt erről. A Magyar Hírlap, a Mai Nap és a nyomda értéke piaci becslések szerint 3 milliárd forint körüli.

Egyetlen kézbe került a magyarországi bulvárlappiac legnagyobb szelete azzal, hogy a Ringier-H a Blikk mellé megszerezte a Mai Napot (a svájci cégé még a Nemzeti Sport). Az üzlet célja valószínűleg éppen ez volt, a Magyar Hírlap ugyanis veszteséges: a két újságot és a nyomdát magában foglaló társaság 1999-es 3,4 milliárd forint nettó árbevétel mellett 106,7 millió veszteséget szenvedett el, és piaci pozíciója valószínűleg az idén tovább romlott. A Magyar Hírlap eladott példányszáma 34 ezer, szeptemberig listaáron 1,4 milliárd forint reklámbevétele volt, ám információnk szerint a tényleges összeg ennek körülbelül fele. A Mai Napé tarifaáron 1,1 milliárd volt.
Az adásvételi szerződésen október 1-jei dátum lesz, amelynek oka az, hogy szeptember végéig állnak rendelkezésre mérlegadatok. Jürg Marquard garanciát vállalt arra, hogy októberre, novemberre nem következett be az addigi tendenciától eltérő változás.
A Ringier a szerződésben nem vállalt kötelezettséget egyik újság megtartására sem, három-négy hónap múlva először a Mai Nap, ezután a Magyar Hírlap sorsáról dönt az új tulajdonos.
A Magyar Hírlap pozíciójának romlásáról árulkodik az úgynevezett CPT-adat: ezer olvasó elérésének reklámköltsége a korábbi 5-5,5 ezer forintról majdnem 10 ezerre emelkedett. A lapot fejleszteni akarja új tulajdonosa, kétségesnek tűnik viszont a Mai Nap jövője; a bulvárlappiac összolvasótábora ugyanis lényegében nem változott ahhoz képest, amikor öt újság versengett egymással.
A vételárról nem nyilatkoznak a felek, megkérdezett szakértők szerint legfeljebb 3 milliárd forintot érhet a Ringier-nek a Magyar Hírlap kiadói rt. Jürg Marquard az eladással átalakította portfólióját: befektetései centrumában ezután magazinjai (Joy, CKM, a Playboy, Men's Fitness, Shape és Fitt Mama, valamint a kiadás előtt álló Madame Figaro) állnak, és megtartja 15 százalék részesedését a Sláger Rádióban.
A Ringier piaci részesedése a Szonda Ipsos adatai szerint a lakosságra vetített olvasótábor alapján körülbelül 15 százalék lett.




Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.