BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egységes MSZP-kommunikáció

Az előzetes tervek szerint az MSZP elnökségének mai ülésére érkezne -- ezt követően pedig rendszeresen -- az első olyan szakértői anyag, amelyben egy team javaslatot tesz a következő időszak szocialista üzeneteire -- tudta meg a Világgazdaság. Ezt a mechanizmust is magában foglalja az MSZP egységes kommunikációjáról szóló javaslat.

Egységes kommunikációs szervezet felállításáról döntött az MSZP elnöksége múlt heti ülésén. Ezzel kapcsolatban több szocialista politikus úgy nyilatkozott lapunknak: egyelőre nem kell "csodát várni" a szocialisták nyilvánosság előtti megjelenésétől, ám elképzelhető, hogy a rendszer létrejötte lassanként szemléletváltozást is eredményezhet. Mindenesetre az összehangolt kommunikációt a novemberi kongresszus határozata sürgette, annak létrejötte időpontjául január végét jelölte meg.
A tervek szerint az országos elnökség mellett működne egy külső szakértőkből álló csoport, amely a "kommunikációs stratégia irányaira, az üzenettartalmakra, a célcsoportokra, a politikai élet tematizálására" tenne javaslatot -- tudta meg a Világgazdaság. Ezek az elképzelések háromhetente kerülnének az elnökség elé, annak elfogadásáról a testület politikai döntést hozna. Ha a válasz "igen", a team találná ki az üzenetek "csomagolását", a fő közvetítő eszközök jellegét, ám ezekre a tervekre is igent kell mondania az elnökségnek. Ezt a mechanizmust is tartalmazza többek között az elnökség által elfogadott javaslat. A dokumentum szól arról is, hogy az elemzéseket, háttértanulmányokat továbbra is a József Attila Alapítvány készíti.
A külső szakemberek megbízása mellett további feladat még a novemberi kongresszus design-jának alkalmazásával a szocialista rendezvények, hirdetések külső arculatának egységesítése. MSZP-s politikusok kiemelték még: a kampány közeledtével elképzelhető, hogy egy-egy külföldi szakértővel is kibővül a tanácsadói kör, ám kommunikációs, pr-cégeknek nem adnak megbízást. Ajánlat egyébként már érkezett a Clinton-, a Blair-kampánystábok tagjaitól is.
Mint ismert, az MSZP-frakción belül pedig létrejött a politikai elemző, valamint a reagáló, illetve a marketingcsoport. A képviselőkből, frakció- és külső szakértőkből álló csoportok feladata lesz, hogy "eladják" a szocialisták parlamenti munkáját, egyes törvényjavaslatokról kialakított véleményüket.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.