Csak 18 éven felülieknek
A programban a dohánygyárak arra kérik a kereskedőket, hogy tartsák be a Törvény a nemdohányzók védelmében... c. jogszabály előírását, miszerint dohánytermék csak nagykorúaknak adható el. A kampány persze forgalomkiesést jelent a dohánycégek számára, Dávid Péter, a Philip Morris kommunikációs igazgatója szerint ugyanakkor ezt a forgalomkiesést még prognosztizálni sem lehet. Mint fogalmaz: a cél az, hogy a 18 éven aluliak által vásárolt cigarettából származó bevétel 0 forint legyen. Indoklásul hozzáteszi: egy tájékozott felnőtt mérlegelni tudja, vállalja-e az egészségi kockázatot, amelyet a dohányzás jelent. A gyerekek még nem képesek erre: sem kellő érettségük, sem elég információjuk nincs egy ilyen fontos döntéshez, ugyanúgy, mint más, hasonló, életvitellel összefüggő kérdések eldöntésénél (alkohol- és drogfogyasztás, szexualitás, stb.).
A Philip Morris a Véleményem szerint... című programjának költségeit külön lebontva még nem kalkulálta ki. A cég a tréningre és kiadványokra, a kommunikációra évente mintegy 10 millió forintot költ, a kifejezetten prevenciós céllal létrehozott www.necc.hu honlap fenntartása és kommunikációja pedig mintegy 30 millió forintba kerül.
A prevenciós tréning az Oktatási Minisztérium által akkreditált továbbképzést jelent, arra bármelyik általános vagy középiskolai pedagógus jelentkezhet. Ennek keretében tavaly 30 trénert készített fel a cég, akik az ország különböző helyein az első fél évben már 147 tanárt készítettek fel, a második fél évben újabb hatvan főt, s emellett egyre több tanár jelentkezik az augusztusi, somogydöröcskei továbbképző táborba.


