BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak 18 éven felülieknek

A magyarországi dohánygyárak 1999. november 1. óta folytatnak ifjúsági dohányzásmegelőző programot. A Felelősségteljes kereskedő elnevezésű program a cigarettavásárlást a nagykorúsághoz kötő törvényi szabályozás érvényre jutását igyekszik támogatni. A Philip Morris évente mintegy 40 millió forintot költ dohányzás elleni kampányra.

A programban a dohánygyárak arra kérik a kereskedőket, hogy tartsák be a Törvény a nemdohányzók védelmében... c. jogszabály előírását, miszerint dohánytermék csak nagykorúaknak adható el. A kampány persze forgalomkiesést jelent a dohánycégek számára, Dávid Péter, a Philip Morris kommunikációs igazgatója szerint ugyanakkor ezt a forgalomkiesést még prognosztizálni sem lehet. Mint fogalmaz: a cél az, hogy a 18 éven aluliak által vásárolt cigarettából származó bevétel 0 forint legyen. Indoklásul hozzáteszi: egy tájékozott felnőtt mérlegelni tudja, vállalja-e az egészségi kockázatot, amelyet a dohányzás jelent. A gyerekek még nem képesek erre: sem kellő érettségük, sem elég információjuk nincs egy ilyen fontos döntéshez, ugyanúgy, mint más, hasonló, életvitellel összefüggő kérdések eldöntésénél (alkohol- és drogfogyasztás, szexualitás, stb.).
A Philip Morris a Véleményem szerint... című programjának költségeit külön lebontva még nem kalkulálta ki. A cég a tréningre és kiadványokra, a kommunikációra évente mintegy 10 millió forintot költ, a kifejezetten prevenciós céllal létrehozott www.necc.hu honlap fenntartása és kommunikációja pedig mintegy 30 millió forintba kerül.
A prevenciós tréning az Oktatási Minisztérium által akkreditált továbbképzést jelent, arra bármelyik általános vagy középiskolai pedagógus jelentkezhet. Ennek keretében tavaly 30 trénert készített fel a cég, akik az ország különböző helyein az első fél évben már 147 tanárt készítettek fel, a második fél évben újabb hatvan főt, s emellett egyre több tanár jelentkezik az augusztusi, somogydöröcskei továbbképző táborba.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.