A legolcsóbb 1000 kg alatti kisgéphez szükséges vezetői engedély eddig 800-850 ezer forintba került, júliustól viszont ugyanezért a jogosítványért már legkevesebb 1,25 millió forintot kell majd fizetni. Egy komolyabb, de még mindig az A kategóriába tartozó négyszemélyes légijármű-vezetéséhez szükséges iratok megszerzéséért pedig akár kétmillió forintot is elkérhetnek a repülősiskolák -- tudtuk meg Hajdú Károlytól. A Centro-Plane Kft. ügyvezető igazgatója hangsúlyozta azt is: amíg eddig 30 órát kellett a levegőben -- oktató mellett -- eltöltenie a repülni vágyóknak, addig a következő hónap elejétől már 45-öt kell kötelezően a magasban lenniük, amit továbbra is 1-1,5 órás vizsga pecsétel meg. Hajdú Károly elmondta azt is: csak az utóbbi két évben az általuk indított tanfolyamokon közel negyvenen szereztek repülőgép-vezetői képesítést.
Azok számára, akik hobbinak tekintik a repülést, és nem folytatnak kereskedelmi tevékenységet, nem igazán olcsó kedvtelés magasba szállni, hiszen egy repülőgép fenntartása abban az esetben is, ha a gép csak a hangárban áll -- a biztosítással, az üzemeltetőnek fizetett fix üzemben tartási, ápolási és a parkolási díjjal együtt --, legkevesebb egymillió forintba kerül éves szinten. (Magyarországon jelenleg 150-200 üzemeltető működik.)
A Légügyi és Repülőtéri Igazgatóság lajstroma szerint Magyarországon jelenleg 1500 repülőgép van, amelynek közel fele a vitorlázó és sárkányrepülőgépek sorába tartozik, a forgószárnyasok, más néven a helikopterek száma 200--250 között van. A leggyakoribb és egyben a legnagyobb népszerűségnek örvendő kisrepülőgép-típus -- hasonlóan más országokhoz -- hazánkban is a Cessna és annak különböző fajtái. Egy új, négyszemélyes Cessna--172-es egy SL--600-as Mercedes árába, 42 millió forintba kerül. Igaz, ugyanennek a típusnak a húszéves -- még repülésképes -- változata akár már egy Land Rover Discovery árfekvésében, 13-15 millió forintért is megvásárolható. A helikopterek még drágábbak, ezért sokkal kevesebb is van belőlük a magyar hangárakban: egy húszéves forgószárnyas is 40 millió forintba kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.