A Borsodi Liga mérkőzésein ma átlagosan 4300-an szurkolnak, miközben ezernél is kevesebben vannak azok, akik fizetnek belépőjegyükért -- nyilatkozta a Világgazdaságnak Muszbek Mihály, a Magyar Labdarúgóliga (MLL) elnöke. A meghökkentő helyzet következtében a nézők egy-egy mérkőzésen átlagban mindössze egymillió forintot hoznak a rendező csapatok konyhájára. A futballvezetők a 2001. január 1-jétől kötelezően bevezetendő, névre szóló belépőjegyek és szurkolói kártyák rendszerétől várják a "belógó" rajongók kiszűrését. A jelenlegi tapasztalatok ugyanis azt mutatják: amíg a stadionokban nincs elektronikus beléptetőrendszer, a csapatok nagy része hosszabb távon tízmilliókban mérhető jegybevételtől esik el.
A magyar labdarúgó-stadionok közül egyelőre csak az MTK és az Ferencváros pályáján működik beléptetőrendszer. Másutt gyakorlatilag a rendező szerven múlik -- mondta a liga egyik illetékese --, hogy belépőjegy hiányában kiket és mekkora ellenszolgáltatás fejében engednek be a pályára. Abszurdum, de gyakran 200-300 forintért vagy akár egy doboz sörért is szabaddá válhat az út a stadionba. Muszbek Mihály egy példát ismertetett a sok közül: a legutóbbi Kispest--Ferencváros mérkőzés esetében a liga 10 300 néző regisztrációjáról kapott hivatalos értesítést, a jegybevételekből befolyt összeg átszámolásakor azonban kiderült, mindössze 4600 drukker fizetett.
Ha figyelembe vesszük, amit az MLL elnöke a leendő új pályák fenntartásához elengedhetetlen, legkevesebb hatezer főnyi fizető nézőről mondott, a labdarúgás színvonalának emelkedése mellett okvetlenül szükségessé válik egy jól működő beléptetőrendszer beüzemelése. Az ezekre és a biztonságtechnikai felszerelésekre vonatkozó pályázatok kiírását a stadionrekonstrukció lebonyolításával és ellenőrzésével felruházott Stadion Inveszt Rt. bonyolítja, de a cég még nem tett konkrét lépéseket az ügyben. Lapunk úgy tudja, külföldi társaságok -- köztük a belga Keyware és a német Kaba -- is érdeklődést mutatnak a megnyíló magyar piac iránt. Utóbbi többek között az Ajax stadionját és a párizsi Stade de France-t jegyzi referenciaként, sőt: az MTK-pályán már hazánkban is bemutatkozott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.