BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevesebb kormánybeszéd

Noha csökkent a kormányoldal politikusainak élőszóbeli szereplése, az áprilisi televíziós és rádiós hírműsorokban még mindig 78 százalékban ők birtokolták az összidőt az ellenzék 22 százalékával szemben. E hónap jelentős eseményeit hűen tükrözik az ORTT által készített és most nyilvánosságre hozott felmérés számai.

A tavaszi hónapokban kismértékű kiegyenlítődés kezdődött a legfontosabb hírműsorokban a kormányzati-ellenzéki politikusok médiabeli megjelenésében. A legfontosabbnak tekintett élőszóbeli arányok februárban 87-13, márciusban 84-16, áprilisban 78-22 százalékot mutattak az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) monitoringszolgálatának negyedik havi elemzésében.
Az ORTT a francia minta szerinti összbeszédidő-megoszlást méri; az eredeti modell alapján a kormányt, a koalíció és az ellenzék pártjait egyharmad-egyharmad beszédidő illeti meg. Az ettől való erőteljes eltérés hátterében a kormány túlreprezentáltsága áll: részesedése 53 százalék, a koalíciós és az ellenzéki pártoké 25, illetve 22 százalék.
Áprilisban több olyan esemény foglalkoztatta a közvéleményt, amely az MSZP szereplési lehetőségét növelte: például vita a munka törvénykönyvének módosításáról, Medgyessy Péter miniszterelnök-jelöltségének előkészítése. Az ORTT megállapította, hogy a közszolgálati adók hírműsoraiban mutatkozó kormányoldali fölény magyarázata a kormányfő szerepléseinek magas aránya. Orbán Viktoré volt a kormány beszédidejének 40 százaléka.
A nem csupán az élőbeszédben mért szereplési arányokban még nagyobb változás történt a február--áprilisi időszakban. A kormányzati politikusok megjelenése kisebb hullámzással (42, 45, 44 százalék) stagnált, a Fideszé egyenletesen csökkent 12-ről nyolcra, az MDF-é maradt egy százalékon, a kisgazdapárté viszont 28-ról 15-re zuhant. A változás kedvezményezettje az MSZP, a februári 9-ről 20 százalékra növelve szereplési hányadát.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.