A legtöbb szülő a "nulladik órák" miatt panaszkodik az MSZOE-nél, mondván, túl korán kell iskolába mennie a gyerekeknek, másrészt: az intézmények túllépik a törvényben rögzített óraszámokat -- az első évfolyamon például legfeljebb 22 tanóra a megengedett, az ötödiken 27, a kilencediken 33 tanóra. Keszei azért tartja fontosnak a szülői jelzéseket, mert a ketet épp azért vezette be a szaktárca, hogy csökkenjenek a tanulók napi terhei. Környei László, az Oktatási Minisztérium (OM) helyettes államtitkára elmondta: elsősorban az iskoláknak kell megoldást találniuk arra, hogy megfeleljenek a törvényi követelményeknek, majd a fenntartóknál kell jelezni, ha mégsem tesznek ennek eleget.
A budapesti Teleki Blanka Gimnáziumnak a fenntartóval egyeztetve sikerült megfelelni a ketkövetelményeknek. Rudas Péter igazgató szerint ugyanakkor nagyon nehéz betartani a ket óraszámait. Szerinte a ket jogosan akarja csökkenteni a tanulók iskolai terheit, a limitált óraszám azonban nehezen hozható összhangba a pedagógiai programmal: nem csökkent a tananyag mennyisége; az új tankönyvek ismeretanyagait csak "szűken" lehet lebontani fix tanórákra; az emelt szintű érettségi követelményei pedig aligha férnek bele a ket óraszámaiba, ami könnyen azt eredményezheti, hogy a tanulóknak magánórákra kell járniuk szabad idejükben.
A ketes évfolyamokon (1., 5., 9.) tanuló diákok szüleinek az OM és az MSZOE közös tájékoztatót adott ki 400 ezer példányban. Ez azonban nem jutott el minden szülőhöz. Keszei Sándor elmondta: az ismertetőt eredetileg a bizonyítvánnyal kapták volna a szülők, ám azt csak -- szakmai viták után -- többszöri újranyomást követően tudták postázni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.