A zajmentes képminőség, a CD-szintű hang, a kényelmesebb kezelhetőség és nem utolsósorban az interaktivitás (ami a néző számára például a csomagból történő egyedi műsorválasztás lehetőségét is jelentheti) alapján új piaci és üzleti lehetőségeket is várnak a digitális televíziózás fejlesztésében érdekeltek. Az új technológia széles körű elterjedéséhez ugyanis merőben új rendszerű tévékészülékek (vagy a régieket a digitális műsorok vételére alkalmassá tevő kiegészítő berendezések, úgynevezett set-top-boxok) szükségesek. Várhatóan a többletfunkciókkal arányosan nő majd a digitális hálózatokhoz való kapcsolódás fogyasztói tarifája is.
Bár az első kísérleti adások Európában a kilencvenes évek második felében megkezdődtek, a digitális tévézés mind a mai napig csupán a középtávú fejlesztési tervek szintjén maradt számos országban, így Magyarországon is. A technológia meghonosításával foglalkozó Antenna Hungária Rt. (AH) elnök-vezérigazgatója, László Géza a Budapesten és vonzáskörzetében tegnap megindult kísérleti digitális műsorszórás kapcsán elmondta, hogy DVB-T (azaz digitális földi műsorszórás) széles körű hazai elterjedésére még legalább 2005-ig kell várni. László szerint elsősorban a kereslet korlátozottsága miatt: az AH lényegében felkészült a digitális technológiára, a piac azonban még nem, hiszen egy ilyen tévékészülék ára ma 2500-3000, egy set-top-boxé pedig 250-300 dollár. Ez a ráfordítás szerinte jelenleg nem fér bele a magyar lakosság vásárlóerejébe.
Sőt, mint a vezérigazgató szavaiból kiderült, a DVB-T fejlesztése sem fér az AH saját büdzséjébe. Az eddig e célra fordított mintegy 500 millió forint nagyobb része az ORTT-n, illetve az informatikai kormánybiztosságon keresztül a költségvetésből került a 85 százalékban állami tulajdonban lévő társasághoz. Mint László elmondta, a jövőben is jelentős központi támogatásra kívánnak támaszkodni. A digitális technológia kiépítésének várható költségeit mintegy 10 milliárd forintra teszi, ha a rendszer az AH meglévő infrastruktúrájára épülhet. Ha azonban valaki az AH-étól független új rendszert építene ki, költségei a 60 milliárdot is elérhetnék. Ez fontos érv amellett, hogy az AH-nál összpontosuljon a fejlesztés -- hangsúlyozta a vezérigazgató, aki szerint az AH-t (egyébként pályázaton kívül, a társaságnak a Magyar Postáról való leválásával egy időben, az erről szóló törvény keretében biztosított) hosszú távú koncessziója is kötelezi a szolgáltatói felkészülésre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.