BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Exkluzív sportolók az Adidas-Salomon AG-nél

Magyarországon eddig nem volt olyan élsportoló -- sem sztárcsapat --, akivel a tavalyi évben 5,5 milliárd eurós forgalmat bonyolító Adidas-Salomon AG stratégiai partnerként működne együtt. A német központ csak exkluzív sportolókkal szerződik, legújabb üzleti kontraktusa értelmében pedig 75 millió euróért bevásárolja magát a BL-győztes Bayern München csapatába.

Noha a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB), a Magyar Labdarúgó-szövetség, valamint az FTC futballcsapata is kiemelt üzletfele az Adidas magyarországi leányvállalatának, egyikük sem tartozik a konszern herzogenaurachi központjának stratégiai partnerei közé.
Az Adidas legismertebb reklámhordozói klubszinten a kontinens legerősebb gárdái: a Bayern München és a Real Madrid, a labdarúgó-válogatottakat tekintve a spanyol és a német nemzeti tizenegy, az egyszemélyes "szponzorfelületek" szempontjából pedig Anna Kurnyikova, David Beckham, Kobe Bryant az Adidas kiemelkedő sztárja.
A húszéves orosz teniszező hölgy 1992 óta Adidas öltözékben szerepel. A céggel kötött kontraktusa értelmében -- a jelenlegi gyengébb szereplése ellenére is -- hatmillió dollárt keres évente. Valamivel kevesebbet ér a brit labdarúgás napjaink legnagyobb sztárjának, Beckhamnek a futballcipője, amely évi 3,3 millió márkás bevétellel emeli a sztár gázsiját. A dolog egyetlen szépséghibája -- az Adidas oldaláról nézve -- pusztán az, hogy a középpályás klubja, a Manchester United FC, valamint az angol válogatott a brit konkurens, az Umbro szerelésében futballozik.
A tengerentúlon a cég legnagyobb egyéni reklámhordozója a Los Angeles Lakers huszonhárom éves bedobója, Kobe Bryant, aki az azonos névre keresztelt kosarascipővel tavaly 66,5 millió dollárt keresett. (Információink szerint novemberben piacra kerül az új modell.)
A magyar sportolók közül az ausztrál nyílt tenniszbajnokság ifjúsági tornájának tavalyi egyéni és párosgyőztesének, Kapros Anikónak a ranglistapontszámait az Adidas-központ bónuszpénzzel finanszírozza -- tudta meg lapunk Császári Attilától. Az Adidas-Salomon magyarországi leányvállalatának marketingigazgatója elmondta azt is: Magyarországon az ötszörös olimpiai bajnok Egerszegi Krisztina világszinten is kimagasló teljesítménye sem volt elegendő ahhoz, hogy kivívja magának a legnagyobb sportszergyártók támogatását. Komoly szívfájdalom, hogy az Adidas német központja sem korábban, sem most egyetlen magyar sportolót nem sorol egy súlycsoportba az általa legjobb reklámhordozónak ítéltekkel. Császári Attila hangsúlyozta: Kokónak a profitáborba való lépését követően a cég magyarországi központjának azért is külön harcot kellett vívnia, hogy Kokó továbbra is a háromcsíkos szerelésben léphessen a ringbe, mivel az Adidas számára az első számú bokszoló Kokó súlycsoportjában annak korábbi nagy riválisa, azaz Naseem Hamed volt.
A Világgazdaság úgy tudja: az Adidas-Salomon AG-t, miután a cég 2010-ig meghosszabbította szerződését a Bajnokok Ligája-győztes -- évi 144 millió eurós üzleti forgalmat bonyolító -- Bayern München labdarúgócsapatával, és 75 millió euró ellenében tízszázalékos tulajdont szerez a müncheni klubban, az ugyancsak Adidas-szerelésben játszó Real Madrid csapata is megkörnyékezte a herzogenaurachi központot egy "gyümölcsözőbb" együttműködés érdekében. A korábbi -- az Adidas által kiadott belső -- közleményben azonban Herbert Hainer konszernigazgató azonban hangsúlyozta: nem egy hosszú folyamat kezdő lépéséről van szó, hanem egy 35 éves partnerséget megerősítő stratégiai kapcsolat megalapozásáról, amellyel a cég új üzleti területen -- tévés jogok, sportmenedzsment -- is lehetőséghez juthat. A tranzakciót követően egyébként a müncheni gárda a kontinens legdrágább labdarúgóklubja lesz: a csapat piaci tőkeértéke eléri a 750 millió eurót, amellyel lekörözi a jelenleg Európa legértékesebb, 572 millió eurót érő együttesét, a Manchester Unitedet. A Nike után az Adidas-Salomon AG -- a világ második számú sportszergyártójaként -- tavalyi, 11,4 milliárd német márkás forgalmából 1,5 milliárdot fordított marketingtevékenységre (reklámra, szponzorációra). Ezt az összeget a cég egyébként évi 15 százalékkal kívánja a jövőben növelni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.